X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tüketici indirim peşinde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tüketici indirim peşinde

  • Giriş Tarihi: 3.12.2014
Tüketici indirim peşinde
Tüketici indirim peşinde

Perakende sektöründe indirim dönemi, tüketicinin alışverişi ertelemesiyle bu yıl erken açıldı. Yüzde 80'e varan indirimin yanı sıra bu yılın en cazip kampanyasını hediye çekleri oluşturuyor

Perakende sektöründe indirim dönemi bu yıl erken başladı. Tüketicinin indirim beklentisine girerek alışverişi frenlemesi, sektör oyuncularını harekete geçirdi. Markaların 31 Aralık öncesinde indirime girmemek için verdiği mücadele bu yıl da amacına ulaşamadı. Yüzde 80'e varan indirimin yanı sıra bu yılın en cazip kampanyasını hediye çekleri oluşturuyor. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem, pek de canlı geçmeyen son iki ayın ardından yılbaşı alışverişinin şimdiden başladığını söyledi. İndirimlerle tüketimi canlandırmayı hedeflediklerini belirten Suerdem, "Sektörümüz için en bereketli ay aralıktır. Ciromuzun önemli bir kısmını bu ay yaparız. Aralık 2014 iyi geçecek" dedi. DESA'nın Genel Müdürü Burak Çelet de, indirime girdiklerini söyledi. Aralık ayının iyi başladığını ifade eden Çelet, "Artık yılda iki dönem indirim yapmak geçmişte kaldı. Çünkü sürekli olarak yeni koleksiyon üretiyoruz. Yeni ürünlere yer açmak için büyük indirimlerle eski ürünü raftan kaldırmaya çalışıyoruz" diye konuştu.

CİRO YÜZDE 30 ARTACAK

Orka'nın Genel Koordinatörü Osman Arar, sektördeki rekabetin indirimi erkene çektiğini söyledi. Yeni sezonu gerçekçi fiyatlarla açtıklarını vurgulayan Arar, "Bizde özellikle hafta sonu kampanyaları var. Bu yıl aralık ayında geçen yıla göre ciromuzu yüzde 30-40 artırmayı hedefliyoruz. Türkiye'deki bütün göstergeler sektörümüz için olumlu gidiyor" dedi.

'NET' İFADESİ SEKTÖRDE TREND
Perakendecilerin 'Yüzde 60-70'e varan indirim ifadesi artık 'net'leşmeye başladı. Son yıllarda vitrinlerde 'Net yüzde 30', 'Net yüzde 50' gibi etiketler giderek artıyor. Ancak tüketicinin kafası fiyatlandırma konusunda halen karışık. Çünkü sezonu gerçekçi olmayan fiyatlardan açıp büyük indirim yaptığını vurgulayan firma sayısı artıyor. Sektörün son dönemdeki yeni vurgusu ise "Gerçekçi fiyatlandırma" üzerinde yoğunlaşıyor.

kalan karakter 1000

fvz fvz

asıl sorun şu ilkokuldan itibaren hücrenin yapısı anlatılır da bilinçli tüketici olma konusunda ders verilmez. metinler ezberlettirilir ama ögretilmez. bir şeylere zam gelince koşa koşa daha fazla almak bilmem ne bitki çayı faydalı deyince saldırıp fiyatını 10 katlatmak hep sazan tüketici modeli. az az ihtiyacımız kadar bir kuruş bile ucuz olsa ucuz yere gitmek size 1 kuruş kazanç saglamaz ama 1 kuruş için gideceginizi bilen satıcılarda sürekli rekabet ve daha düşük maliyet arayışı ve sizin için daha düşük fiyat demektir. ama biz gidip ne tuttu bizim alışveriş demeyi seviyoruz öteki ayıp karşılanıyor. önce bunları değiştirmeliyiz. yoksa yolunmaya devam.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.12.2014 08:23

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.