X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Perakendeye kar dopingi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Perakendeye kar dopingi

  • Giriş Tarihi: 20.2.2015
Perakendeye kar dopingi
Perakendeye kar dopingi

Sevgililer Günü alışverişlerinin üzerine kar yağışları da eklenince perakende bayram etti. Kar yağışı ve soğuktan kaçıp AVM'lere sığınanlar ciroları yüzde 25 art

Sevgililer Günü alışverişleriyle ihya olan perakendeciler şimdi de yoğun kar yağışı nedeniyle satışlarını katlıyor. Özellikle kışlık ürün gruplarının satışlarında yüzde 25'e yakın artış var. Firmalar, Sevgililer Günü'nden aldıkları rüzgârı kar yağışları ile destekleyip ciroları artırdı.

İNDİRİMLERLE DESTEKLEDİK
Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem, kar yağışlarıyla geçen kış mevsiminin 2014'e göre kaban ve triko satışlarını yüzde 25 artırdığını söyledi. Satışlara pozitif yansıyan soğuk havaları indirimlerle de desteklediklerini kaydeden Suerdem, "Kalın diye nitelendirdiğimiz giyim gruplarındaki satışlarımız çok iyi gidiyor" dedi.

SATIŞLARA İKİLİ ETKİ YAPTI
Silk&Cashmere'in kurucusu Ayşen Zamanpur ise özellikle Sevgililer Günü'nün etkisiyle 13-16 Şubat arasında satışların geçen yıla göre yüzde 20 artış gösterdiğini dile getirdi. Bunun üzerine bir de kar yağışlarının geldiğini ve satışları pozitif etkilediğini dile getiren Zamanpur, "İnsanlar evlerinden dışarı çıkabildikleri sürece kar yağışları bizi pozitif etkilemiştir. Kar yağışlarını seviyoruz tabi kara kışa dönüşmezse" diye konuştu. Zamanpur satışlarda kaşkol ve dik yaka kazakların en çok satan ürünler olduğunu dile getirdi. İstinyePark Genel Müdürü Tolga Engin ise kar yağışları nedeniyle insanların AVM'de daha fazla vakit geçirdiğini bu durumun özellikle kışlık ürün grubu satışı yapan mağazalara ciro artışı olarak yansıdığını kaydetti.

EN ÇOK BOT SATILDI
İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş geçen yıl kış aylarının yumuşak geçtiğini dolayısıyla bot-çizme satışlarının beklenen seviyede olmadığını belirtti. Ancak bu yıl kar yağışı ve havaların daha sert geçmesi nedeniyle katma değeri yüksek olan bot kategorisinde geçen yıla göre yüzde 30'luk bir artış olduğunu vurgulayan Kızıltaş, "Bot kategorisi en yüksek satışı elde ettiğimiz ürün grubu oldu. Çizme satışlarımız da yaklaşık yüzde 15 oranında arttı. Geçen yıla göre satışlarımızı ise yüzde 25 artırdık" dedi.

E-TİCARETTE SATIŞLAR YÜZDE 30 ARTTI
Kliksa Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan da kış ayları ve soğuk havanın satış rakamlarını yüzde 20-30 aralığında artırdığını söyledi. Kişisel bakım ve anne bebek kategorilerindeki ürünlere ise rağbetin arttığına tanık olduklarını dile getiren Safkan, "Olumsuz hava koşulları nedeniyle hızlı tüketim ile kozmetik ve bebek bezi gibi ürünlerin satışında bir artış var" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.