Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Otellerin röntgenini çekecek

Giriş Tarihi: 26.3.2015
Otellerin röntgenini çekecek

Turizmin güçlü oyuncularından Dilek Holding, bilişim sektörüne girdi. Online itibar programı Trust You'nun tek yetkilisi olduklarını belirten İskender Dilek "Otellerin röntgenini çekeceğiz" dedi

Turizmciliğe 2001'de Sheraton Çeşme Hotel ile başlayan, 2013'te ise Radisson Blu Hotel ve İstanbul Pera ile şehir otelciliğine giren Dilek Holding, şimdi de bilişim sektörüne adım attı. 2008'de dünyada yazılan ilk online misafir memnuniyeti ve itibar yönetimi programı Trust You'yu Türkiye'ye getiren grup, otellerin röntgenini çekecek. Sistemi dünyada 14 binden fazla otelin kullandığını belirten Dilek Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İskender Dilek, müşteri yorum ve analizi yapan Trust You'nun otellerin röntgenini çekmekle kalmayıp tesislerin rakiplerini de yakından takip etme fırsatı verdiğini söyledi.
Bilişim sektörüne girme fikri nasıl gelişti?
Bilişim sektörüne girmeyi uzun zamandır planlıyorduk çünkü ne iş yaparsanız yapın gelecek online'a ve internete kayıyor. Kendi otellerimizde de kullandığımız Trust You sektöre girmemize fırsat oldu. Sektörü iyi bilen biri olarak otelleri bu sistemle tanıştırmak istedim. Müşteri yorum ve analiz programı Trust You'nun Türkiye ve Kıbrıs'taki satış haklarını tek yetkili olarak 5 ay önce aldık.
Trust You nasıl bir program?
Bu sistem online mecrada sosyal medya dahil herhangi bir otelle ilgili çıkan bütün global misafir yorumlarını alıp, sizin önünüze getiriyor ve puanlıyor. Oradan da tüm yorumları ve sistemi yönetme imkânı sunuyor. Ayrıca şikâyetleri kategorize ederek her birini kendi içinde değerlendirebilme ve raporlama şansı veriyor. Hiçbir otelin bir anda bu kadar dataya hâkim olma şansı yok. Zincir otellerde buna benzer programlar var ama onlar bile bu kadar detaylı değil. Bu yüzden de Sheraton, W Hotel, St.Regis, Le Meridien, Luxury Collection, Marriott, Swisss Hotel, Raffles, Mövenpick, Fairmont ve Accor zinciri Trust You programı kullanıyor.

YÜKSEK PUANLI TERCİH EDİLİR

Bu sistem otelciye ne gibi fayda sağlayacak?
Günümüzde otelcilik sektöründe hepimiz online rezervasyona çok bağımlıyız. Bu kanaldan gelen iyi veya kötü şikâyetleri de çok iyi yönetebiliyor olmamız gerekir. Yorumları görüp, değerlendirip, anında dönüş yapabilmeliyiz. Hizmeti iyileştirmek ve olumsuzluklara çözüm getirebilmek puanımızı artıracak. Puanı artırmak demek, oteli daha iyi bir yere getirip, oda fiyatını yükseltmek demek. Çünkü yüksek puanla odanın satılabilir fiyatı birbirine eş değerde. Eğer sizin puanınız düşükse kendinizi pazarlama şansınız da yok. Kaldı ki bir de yüksek fiyata satma şansınız hiç yok. Bu programla otelci hizmet kalitesini artırırken, tercih edilirliği de yükselecek.

RAKİPLERİ DE TAKİP ETME İMKÂNI SUNUYOR

Trust You'nun beş rakip oteli görme ve analiz etme avantajını sunduğunu belirten İskender Dilek, "Dolayısıyla sizin rakiplerinizi bilmeniz kendinizi iyileştirmenize de vesile oluyor" dedi.

AZ İSTİHDAMLA ÇOK İŞ

Sosyal medyayı takip nasıl sağlanacak?
Normalde sadece sosyal medyayı takip edebilmek için sizin bir ajansa ya da bir kişiye ihtiyacınız var. O kişi günde en fazla 20 web sitesini takip edebilir. Bu sistemle tüm sosyal medyayı yönetiyorsunuz. Örneğin benim otelimle ilgili YouTube dahil nerede bir video çekilmiş, kim checkin yapmış, instagramda paylaşmış ya da bir blogda yorum yapmış hepsini tek tek inceleme şansım yok. Bu program sayesinde az istihdamla çok iş yapıyor ve her şeyi raporlayabiliyorsunuz. Objektif bir datayla eksiklerinizi görebiliyorsunuz.

KİŞİ BAŞI GELİR ARTACAK

Oda fiyatlarını artıracak dediniz. Bu sistem kişi başı geliri de artırır mı?
Bu çok kısa sürede olacak bir şey değil ancak zaman içinde otellerdeki hizmet kalitesi arttıkça fiyat da yükselecek. Dolayısıyla kişi başı gelir artacak. Zaten programın müşteri açısından faydası da burada ortaya çıkıyor. Müşteri, şikâyetini doğru bir kanalla otel yönetimine ileterek, sesini duyurabiliyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
Otellerin röntgenini çekecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz