X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Formula 1 yakıtını sevdik
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

yakıtını sevdik

  • Giriş Tarihi: 6.4.2015
Formula 1 yakıtını sevdik
Formula 1 yakıtını sevdik

Dünyada performansı artırılmış yakıtı en çok kullanan ülkelerin başında Türkiye geliyor. Türk tüketiciler otomobillerinde yakıtını tercih ediyor

Türkiye, dünyada farklılaştırılmış (performansı artırılmış/ katkılı) yakıtı en çok kullanan ülkelerin başında yer alıyor. Shell&Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Müdürü Günden Yılmaz, tüketicilerin fiyatı daha yüksek olmasına rağmen yarışlarında da kullanılan katkılı yakıtları tercih ettiğini söyledi. Formula 1'de kullanılan performansı artırılmış Shell V-Power Nitro+'ın içeriğinin benzin istasyonlarında satılan V-Power Nitro+'a çok benzediğini anlatan Yılmaz, "Shell V-Power Nitro+, Scuderia Ferrari tarafından 2015 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda kullanılan yarış yakıtıyla yüzde 99 oranında aynı bileşenleri içeriyor" dedi. Ferrari ile olan işbirliğinin, yenilikçi ve fark yaratan teknolojiler geliştirmelerine destek olduğunu belirten Yılmaz, şöyle konuştu: "Ferrari ile ortak geliştirdiğimiz ürünler, yüksek performans sağlayan teknolojiyi pistindeki yarış araçlarından, günlük hayatta kullandığımız araçlara aktarıyor. Shell V-Power Nitro+, Shell'in kurşunsuz ve dizel performans yakıtlarının yeni neslidir. Özel formülü ile motora etki ederek motor parçalarını korumak ve temizlemek için tasarlandı. Shell bilim insanları tarafından, teknik ortak Ferrari ile geliştirilen Shell V-Power Nitro+ Kurşunsuz aynı zamanda, dizel performans yakıtı olan Shell V-Power Nitro+ Diesel'in ardındaki ilham kaynağıdır. V-Power serisinin ikinci nesli olarak tanımlanabilecek Shell V-Power Nitro +, daha hızlı ve verimli temizlik sağlayarak, aracı en yüksek performansa ulaştırmayı hedefliyor.

F1'de yakıt ve yağ kazandırıyor
Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda geçen yıl yeni düzenlemelere gitti. Bunlardan en önemlisi 2.4 litrelik motorların yerini yeni turbo şarjlı 1.6 litrelik V6 motorların alması oldu. Lastikler, kanatçıkların büyüklüğü, kullanılacak yakıt litresi, şasi yüksekliğinde araçlar arasındaki farkı en aza indirdi. Böylece sürücü performansının yanı sıra yakıt ve yağ performansı da öne çıktı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.