X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Seyahatte Avrupa'ya örnek olduk
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Seyahatte Avrupa'ya örnek olduk

  • Giriş Tarihi: 19.4.2015
Seyahatte Avrupa'ya örnek olduk
Seyahatte Avrupa'ya örnek olduk

Samsonite Türkiye'nin dünyaca ünlü seyahat ürünleri markalarını bir araya getirdiği Trunk&Co mağazaları, şirketin Avrupa'daki merkezi tarafından örnek alındı

Türkiye'de son yıllarda bilet fiyatlarının daha uygun hale gelmesiyle birlikte canlanan havayolu taşımacılığı, tüketicileri seyahate teşvik etmeye başladı. Zorunlu iş seyahatleri dışında turistik amaçlı yolculuk yapan kişi sayısı da her geçen yıl artıyor. Bu artıştan etkilenerek "seyahat ürünleri" konseptinde büyümek isteyen Samsonite Türkiye de, yeni bir girişimde bulundu. Yüzde 60'ına Desa'nın sahip olduğu Samsonite Türkiye, dünyanın en büyük valiz markası Samsonite ve markanın tescilinde olan American Tourister, High Sierra, Disney by Samsonite, Lipault, Gregory, Speck ve Hartmann markalarını bir arada bulunduran bir mağaza konsepti yarattı. Bu mağazaların adını da Trunk&Co koyan şirket, bugüne kadar bu konseptte 5 mağaza açtı. Son olarak İstinye Park'taki mağazasını devreye alan şirketin hedefi 2015'te 8 dükkâna ulaşmak.

RUSYA'DA AÇILDI

Samsonite Türkiye Genel Müdürü Cenk Pınar, Trunk&Co konseptinin, Belçika'da bulunan Samsonite merkez yönetimi tarafından çok beğenildiğini söyledi. Markanın Avrupa'da 20 ülkede faaliyet gösterdiğini belirten Pınar, "Bu ülkelerin yöneticileri konseptimizi kendi pazarlarında uygulayacaklarını söyledi. Hatta şu anda Rusya'da bu tarzda bir mağaza açıldı" diye konuştu.

400 MİLYON DOLARLIK PAZAR

Türkiye'de seyahat ürünleri pazarının önü açık. Çünkü 480 milyon doları bayan çantası olmak üzere toplam 880 milyon dolarlık bir pazar var. Bunun sadece 400 milyon doları seyahat ürünlerine ait. Pınar, 400 milyon dolarlık pazarın da yüzde 80'inin markasız ürünlerden oluştuğunu söyledi. Bilindiği gibi Türkiye'de artık kozmetik marketlerinden, gıda zincirlerine, kırtasiyelerden giyim mağazalarına kadar çok sayıda noktada, valiz satılıyor. Pazardaki markasız ürünlere rağmen Samsonite Türkiye'nin son yıllardaki büyüme rakamları ülkede seyahat eden nüfusun ne kadar arttığını gösteriyor. Pınar, geçen yıl Samsonite Türkiye'nin bir önceki yıla göre yüzde 39'luk büyüme ile Avrupa'nın en çok ciro artışı sağlayan ülkesi olduğunu açıkladı. Pınar, "Bu yılı da yüzde 20'nin üzerinde bir büyümeyle kapatacağız" diye konuştu.

ÜNLÜ FRANSIZ MARKA DA GELDİ
Cenk Pınar, Trunk&Co mağazalarında 6 markanın ürünlerini sattıklarını söyledi. Markaların arasına son olarak Fransız Lipault'nun da katıldığı bilgisini veren Pınar, "Bu marka geniş bir kadın tüketici grubuna hitap ediyor. İş çıkışında bir özel bir yemeğe bile gidildiğinde bu çanta rahatlıkla kullanılabilir" dedi.

RENKLİ VALİZLER MODA OLDU
Cenk Pınar, özellikle kadın müşterilerin valizi bir aksesuvar olarak görmeye başladığını söyledi. Renkli modellerin trend olduğunun altını çizen Pınar, "Erkekler de artık iş toplantılarına giderken daha casual modeller seçebiliyor" diye konuştu. 1910 yılında Jessy Shwayder adlı bir girişimci tarafından valiz üretimi yapmak için kurulan Samsonite International S.A, Ar-Ge'ye büyük önem veriyor. Renk çeşitliliğinin yanı sıra model ve malzeme konusunda da öncü olan şirket, Curv® malzemeden yapılan sert valizleri ve ileri hibrid teknolojisi (AHT) ile üretilen kumaş bavullarıyla pazar trendlerine liderlik yapıyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.