X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Modern perakende dönemi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Modern perakende dönemi

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 13:33
Modern perakende dönemi
Modern perakende dönemi

1960’lı yıllarda üretimle başlayan yolculuğunu iddialı bir perakende oyuncusu olarak sürdüren Ziylan Grubu, ayakkabıda modern mağazacılığın gelişiminin öncülerinden biri oldu

Türkiye ayakkabı sektörünün öncü şirketlerinden Ziylan, FLO markasıyla organize perakendeciliğin gelişimine önemli katkılarda bulundu. Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, markalaşma yönünde attıkları adımların kendileri için dönüm noktası olduğunu söyledi.

1980'li yılların sonunda piyasaya sundukları Kinetix'in, dünya devi spor markaları arasından sıyrılarak Türkiye'nin en çok tercih edilen spor ayakkabı markası olduğunu belirten Ziylan, "Markalaşma sürecini Polaris takip etti. Polaris'in adı bugün ayak sağlığıyla birlikte anılır oldu. Türkiye'nin en bilinen kadın ayakkabı markası haline geldi" dedi.

GLOBAL MARKA
2001'de grubun amiral gemisi olan FLO'yu kurarak ayakkabı mağaza zinciri sistemini Türkiye'ye kazandırdıklarının altını çizen Ziylan, FLO'nun bugün 200'ün üzerinde mağazasıyla faaliyet gösterdiğini söyledi. Ziylan, "2012'de bünyemize kattığımız Lumberjack markası, grubumuzun global alanda en kuvvetli temsilcilerinden biri olma özelliği taşıyor" diye konuştu. Ziylan, 2023'te Türkiye'den çıkacak 10 global markadan biri olmayı hedeflediklerini de sözlerine ekleyerek bu yönde hızla ilerlediklerini kaydetti. "5 bine yakın çalışanımızla büyük bir aileyiz" diyen Mehmet Ziylan, perakende sektörünün 30 yılda ölçülebilir hale geldiğini ve kayıt dışılığın azaldığını belirtti.

LOKASYONUN ÖNEMİ
Lokasyonun, başarılı perakendecilik için önemli bir unsur olduğunu anımsatan Ziylan, şöyle devam etti: "Cadde mağazacılığının yanı sıra AVM'lerin yaygınlaşması, daha büyük, konforlu, sosyalleşmeyi destekleyen bir format yarattı. Tüm bu gelişmelerle en tepedeki müşterilerimiz için mükemmel alışveriş deneyiminin önemini tüm perakendeciler olarak tecrübe ettik ve stratejilerimizi buna göre kurgulamaya başladık. Biz de Ziylan olarak 1960'lı yıllarda üreticilikten başladığımız yolculuğumuzu hızlı bir markalaşma süreci ve iddialı bir perakende oyuncusu olarak devam ettiriyoruz." Türkiye'de ihracatın desteklenmesi anlamında çok önemli yol katedildiğini söyleyen Mehmet Ziylan, ekonomideki istikrar ve büyüme politikalarına paralel olarak bu yıl da en az yüzde 30 büyüme hedefi koyduklarının altını çizdi.

Güncel bilgi sunuyor

Mehmet Ziylan, Sabah gazetesinin 30'uncu yılına ilişkin, "Sabah, ülkemizin önde gelen gazeteleri arasında yer alıyor. Yapıcı ve gerçek haberleriyle, ülke gelişimini destekleyen bir gazete, takip ettiğimiz güvenilir mecralardan biri oldu. Sektör olarak ekonominin dinamiklerini, dünyadaki trendleri, araştırma ve raporlar sayesinde doğru ve güncel bilgiyi Sabah gazetesinden takip etme imkânı buluyoruz" dedi.

GÜÇLÜ EKONOMİNİN KATKISI VAR

Mehmet Ziylan, perakende sektörünün önünün açık olduğunu söyledi. Türk ekonomisinin temelinin güçlü olması nedeniyle, perakendenin büyümesine bu yıl da devam edeceğini belirten Ziylan, "Türkiye'de refah oranı hızlı bir şekilde artmaya devam ediyor. Ekonomide son 10 yılda izlenen politikalar son derece olumlu sonuçlar verdi" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.