X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Rakiplerimizden 3 kat hızlı büyüdük
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Rakiplerimizden 3 kat hızlı büyüdük

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 13:40
Rakiplerimizden 3 kat hızlı büyüdük
Rakiplerimizden 3 kat hızlı büyüdük

2004-2014 arasında yolcu sayısında ortalama yüzde 17 artış yakalayan , 2015’te 63 milyon kişiyi uçuracak. THY Genel Müdürü Temel Kotil, “2003’te iç ve dış hatlarda toplam 10 milyon olan yolcu sayısı bugün 56 milyona ulaştı. Her yıl dünya ortalamasının 3 katından hızlı büyüdük” dedi

Son 11 yılda yaklaşık 6 kat büyüyen ve 10 milyon olan yolcu sayısını 56 milyona çıkaran 'nin 2015 hedefi 63 milyon kişiyi taşımak. Şirketin başarı yolculuğunda büyük payı bulunan Genel Müdür Temel Kotil ile Türk havacılık sektörünü, THY'nin payını ve hedeflerini konuştuk. Türkiye'de havayolu sektörünün dinamiklerini iyi bilen biri olarak geçmişten bugüne gelişimi anlatabilir misiniz? Türkiye'de sivil havacılık özellikle 2002'den sonra hızlı bir gelişim gösterdi. Siyasi ve ekonomik istikrarla birlikte 2006'de yüzde 51'i halka arz edilerek özel bir şirket statüsü haline gelen THY hem trafik hem de mali sonuçlar açısından önemli bir başarı sağladı. 2003'te iç ve dış hatlarda 5'er milyon olmak üzere, toplam 10 milyona ulaşan yolcu sayısı 56 milyona geldi. Bu yılki hedef ise 63 milyon yolcu. Her yıl dünya ortalamasının 3 katından daha hızlı büyüdük. 2004-2014 döneminde yolcu artışı yıllık ortalama yüzde 17 oldu. Aynı dönemde dünya yolcu büyümesi ise yüzde 5'ti. n Ciroda ne gibi gelişmeler yaşandı? THY hızlı büyümesini yüksek kârlılıkla sürdürüyor. 2002'de 1.4 milyar dolar olan ciro bugün 11.4 milyar dolara ulaştı. THY iştirakleriyle birlikte 17.5 milyar dolarlık ciro sağlayan önemli bir ekonomik değer. 2015 hedefimiz ise 12 milyar dolar.

265 NOKTAYA UÇUŞ VAR
Dünyada sivil havacılık sektörü hangi noktada?

Ülkelerin sivil havacılıktan kazandığı paylar artıyor ve ekonomilerinde ciddi bir gelir kapısını tutuyor. THY ailesi olarak dünyada 13'ncü büyük havayolu konumuna yükseldik ve en büyük havayolu şirketleri arasına girmeyi başardık. Uçuş ağında bugün 43'ü iç, 222'u dış hat olmak üzere 265 nokta bulunuyor. n Yolcu sayısı bakımından ne durumdasınız? 2003'te Türkiye'de seyahat eden yolcu sayısı 29 milyon iken, 2014 sonunda 124 milyona ulaştı. Bu da toplamda 4 katından fazla bir büyümeye karşılık geliyor. 2004-2014 arasında yolcu sayısı yıllık ortalamada yüzde 13 büyüdü. Bu yıl da yüzde 11'lik büyümeyle Türkiye yolcu sayısının 138 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. 2004-2014 yolcu büyüme oranlarında ise THY Türk sivil havacılığındaki gelişmenin de önüne geçerek yüzde 367'yi yakaladı. 2004-2014 döneminde dünya yolcu sayısı toplamda yüzde 60 büyürken Türkiye'de bu oran yüzde 242 oldu. THY her yıl önemli ölçüde kapasite artırmaya devam ediyor. Küresel pazarda birçok havayolu şirketi pazar kaybederken şirketimiz 2003'ten bu yana pazar payını sürekli artırıyor. Dünyada arz edilen kapasitenin yüzde 1.8'ini THY sunuyor.

% 43'Ü TRANSİT YOLCU
Transit yolcular nasıl etkiliyor?

Bu başarılı büyüme stratejisinin temelinde dıştan dışa transfer yolcuyu artırma stratejisi yer alıyor. 2005'ten sonra her hangi bir dış hat noktasından diğerine taşıdığımız yolcu sayısı hızla arttı ve 900 binlerde olan sayı 2014'te 14 milyona ulaşmıştır. Bugün dış hat yolcusunun yüzde 43'ünü transfer yolcular oluşturuyor. n THY, 109 ülkeyle lider durumda... Şirketimizin büyümesini, bulunduğumuz coğrafi konumun avantajı gereği aktarma merkezi stratejisi üzerine kurduğumuz için geniş bir ulaşım ağına sahip olmamız gerekiyordu. Bu nedenle 2006'da 4 ay gibi kısa bir sürede 24 hat açarak bugüne kadar sektörde başarılamayan bir işe imza attık. Sefer yaptığımız 109 ülke ve 222 dış hat noktasıyla her iki alanda da dünya lideri konumundayız. Her yıl sektörün çok üzerinde bir hızla uçuş ağına yeni noktalar ekledik. Açtığımız hatlarımız hepsi birbirini besledi ve şirketimize önemli katkı yaptı.

3'üncü Havalimanı ile ilgili planlarınız neler?


Türkiye öyle bir yerdeki adeta Batı ve Doğu arasında merkez ülke konumunda. İstanbul, transit hava trafiğinde yüzde 66'lık bir dilimi oluşturuyor. 3'ncü Havalimanı projesi bu sebeple önem taşıyor, ülkelerin karşılıklı slotlarını açması kapasite artırımı demek. Bu nedenle Türkiye, İstanbul merkezli kapasite artırımını büyüterek transit geçişlerin merkezi konumuna geliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.