1 Mayıs'ta devreye giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'la birlikte perakendede mobil pazarlama aktiviteleri yüzde 90 azaldı. Halen sahip oldukları müşteri verilerinin hangilerinin izinli, hangilerinin izinsiz olduğunu tam anlamıyla saptayamayan firmalar, 1 Mayıs'tan itibaren SMS ve mail gönderiminde tedirgin davranıyor. Yönetmeliğin henüz çıkmaması nedeniyle SMS konusunda tereddüt yaşayan perakendeciler, yasanın şart koştuğu ıslak imzayı almak için ise 'sadakat kart' yoluna başvurdu. Mağazadan alışveriş yapan müşterilerine anket formu doldurarak imza almayı talep eden şirketler, tüketiciyi buna ikna etmek için sadakat (loyalty) kartları devreye sokuyor. Alışveriş tutarına göre belli oranda puan yüklenen kartlarla, tüketicilere indirim ve puan biriktirme fırsatı sunuluyor. Böylece biriken puanlarla bedava alışveriş yapılabileceği anlatılıyor. Perakendeciler, tüketicileri bu yolla ikna etmek için belli bir bütçeyi de gözden çıkarıyor. Sadakat kartlarla yapılan alışverişlere daha fazla puan verip daha çok indirim yapılmak isteniyor. Sektör temsilcileri, ıslak imza almanın artık mobil pazarlamanın yasal şartı haline geldiğini belirtiyor.
HALEN KONUYU BİLMEYENLER VAR
N11.com'un Güven Yönetim Merkezi Müdürü Emre Berk, hem sanal ticaret hem de fiziki mağazalarda mobil pazarlamada yaşanan sınırlama nedeniyle müşteri trafiğinin düştüğünü söyledi. Bazı firmaların müşterilere giden SMS'lere cevap vermemesinin onay anlamına geldiğini düşündüğünü belirten Berk, "Müşterinin SMS'i yanıtsız bırakması onay anlamına gelmiyor" diye konuştu.