Genel seçimler öncesinde erkek adaylar şıklık yarışına girdi. Özellikle bu ayın son 15 gününde takım elbiseden gömleğe ayakkabıdan kravata birçok ürün grubunda satışlar arttı. Seçim dönemini göz önünde bulundurarak aylar öncesinden üretimi artıran ve stok tutan firmalarda da bayram havası esiyor. Yeni sezonunun gelmesinin de etkisiyle cirolarda artış yaşanıyor. Sarar Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, erkek adayların 2'şer 3'er adet takım elbise aldığını söyledi. Cirolarının da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15-20 arttığını açıklayan Sarar, "Kadınlar da alışveriş yapıyor. Ancak erkekte oran daha yüksek" şeklinde konuştu. Erkek adayların sadece takım elbise değil, gömlek kravat ve ayakkabı gibi tamamlayıcı ürünlere de ilgisinin yüksek olduğunu ifade eden Sarar, "İşlerimiz iyi gidiyor. Alışveriş merkezlerinde de genel olarak bir doluluk var" dedi.
ÜRÜNLERİ STOKLADIK
Hazır giyim firmaları, bayram, yılbaşı gibi özel dönemler öncesinde ürün tedariğinde sıkıntı yaşamamak için tedbir alıyor. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem de, seçim dönemi öncesinde üretimi artırdıklarını ve son bir aydır da stok tuttuklarını söyledi. Satışların 3 aylık ortalamaya göre yüzde 20 arttığını belirten Suerdem, "Yaz mevsimi dolayısıyla açık lacivert rengi çok tercih ediliyor" dedi.
SMART CASUAL ÖNE ÇIKIYOR
Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, son dönemde klasik takım elbiselerin yanında smart casual denilen ceketli kombinlere de yüksek bir talep olduğunu söyledi. Satışlarında en yüksek payı İstanbul'un aldığını belirten Doğan, "Ankara ikinci sırada yer alıyor. Seçim dönemiyle gelen canlılığa yeni sezon da katkıda bulunuyor" diye konuştu.