X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Önce bölgesel firma olacağız'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Önce bölgesel firma olacağız'

  • Giriş Tarihi: 1.6.2015
'Önce bölgesel firma olacağız'
'Önce bölgesel firma olacağız'

25 yıl boyunca dünya devlerine üretim yapan Derimod, artık yurtdışında da emin adımlarla büyüyor. Rusya, İran ve Suudi Arabistan'da mağazalar açan Derimod'un patronu Ümit Zaim, "Önce bölgesel marka olacağız" dedi

Yıllarca yurtdışındaki dev markalara üratim yapan Türk firmaları, bu zamana kadar biriktirdikleri konw how'ı şimdi kendi markaları için kullanıyor. Devlerin koleksiyon stilleri ve kullandıkları hammaddeleri çok iyi bilen Türkler, dolayısıyla kendi markalarıyla yurtdışında önemli başarılar elde ediyor. Bu firmalardan biri de Derimod. 25 yıldır dünyanın bu alandaki dünyaca ünlü markalarına üretim yapan firma, artık yurtdışındaki etkinliğini artırmaya başladı. Rusya'da 6, İran'da 2 ve Suudi Arabistan'da ise 3 mağaza açan Derimod, bu üç pazarda etkinliğini artırma kararı aldı.

RUSYA, İRAN VE SUUDİ ARABİSTAN

Londra'daki LİDKO konferansında bir araya geldiğimiz Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, Türk firmalarının önce bölgesel marka olması gerektiğinin altını çizdi. 2016'da Rusya, İran ve Suudi Arabistan'da 3'er mağaza daha açacaklarını belirten Zaim, "Dünya markası olmak kolay değil. Bu ancak, bölgesel güçlenmeden sonra gerçekleşebilecek bir durum. Dolayısıyla hedef pazar belirlemek çok önemli" dedi. Derimod'un bu zamana kadar deri ceket üretiminde edindiği know how sayesinde yurtdışında da başarılı olduğunu vurgulayan Zaim, hedef pazarlarında belli bir noktaya ulaştıktan sonra Avrupa'ya açılacaklarını kaydetti.

YABANCILARIN BAZILARI EVİNE DÖNDÜ
Ümit Zaim, Türk markalarının bugüne kadar birçok alanda yaptığı akıllı yatırımlar sayesinde, dünyadaki devlerle rekabet edebilecek bir noktaya geldiğini belirtti. Bu konuda İngiliz markalarını örnek veren Zaim, şöyle konuştu: "İngiliz markalarının yüzde 80'i geçen 15 yıl içinde Türkiye'ye geldi, mağazalar açtılar. Fakat bizler aslanlar gibi kalemizi koruduk. Bunların bir kısmı rekabette başarılı olamayıp ülkelerine döndü. Dolayısıyla Türk markalarının gücü her geçen yıl daha çok artıyor." Derimod'un en büyük sıçramasının son 5 yılda gerçekleştiğini de belirten Zaim, "Her yıl ortalama yüzde 20 büyüdük. Bu yıl da yüzde 15 büyüme planlıyoruz" diye konuştu.

İKİ MİLYON AYAKKABI SATIYOR
Ümit Zaim, Derimod'un en önemli dönüm noktasının deri giysi yanında ayakkabı da satmak olduğunu söyledi. Zaim, "Deri giyside açık ara piyasa lideri olmamızın yanında toplam ciromuzun içinde ayakkabının payı yüzde 65'e geldi. Yılda 2 milyon kadın-erkek ayakkabısı satıyoruz" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.