X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yerli otomobilde imzalar atıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

de imzalar atıldı

  • Giriş Tarihi: 1.6.2015 10:15 Güncelleme Tarihi: 1.6.2015 11:24
Yerli otomobilde imzalar atıldı
Yerli otomobilde imzalar atıldı

A Haber canlı yayınına konuk olan Bakan Işık, de birinci fazın tamamlandığını ve imzaların atıldığını söyledi. Bugün Başbakan Davutoğlu'nun ayrıntılarını açıklayacağı yerli otomobilin 4 farklı modelle üretileceğini kaydetti.


ne zaman yollarımızda olacak?

Yerli otomobili 2020'den önce yola çıkarmayı ifade ediyorduk. Baştan beri odaklandığımız nokta sadece içten yanmalı motorlara dayanan bir yerli otomobil değil de geleceğin teknolojisi, dünyada rekabet avantajı elde edebileceğimiz menzili uzatılmış elektrikli araç modelinin Türkiye'de yerli bir markayla dünya yollarına çıkarmak. Son 11 yılda yoğun çalışmalarımız sonucu birinci fazı tamamladık ve imzayı attık.

Babayiğit bulundu mu?

Bu babayiğitlere çağrı için gerekli olan adımdı. Asıl çağrıyı bundan sonra yapacağız. Çünkü, babayiğite gelin otomobil üretelim demek tek başına anlamlı bir şey değildi.

Otomobil tek tip mi olacak yoksa arazi tipi de olacak mı?

Eğer marka çıkaracaksanız bir tek modelle yürütemezsiniz. Şu an en azından 4 farklı modelin üretimi noktasında altyapıyı hazırladık. Crossover veya SUV dediğimiz yüksek araç da aralarında var.


Yerli üretim otomobil yollara çıktığı zaman makam aracınız değiştirecek misiniz?

O zaman görevde olursam tabii ki yerli otomobilimizi makam aracı olarak kullanacağım.

Yerli otomobilin karayollarında olması durumunda tüketicinin cebine nasıl yansıyacak?

Şehir dışına çıkmadığı sürece bir ayda 50 ila 100 liralık bir şarj ücretiyle rahatlıkla ihtiyaçlarını giderecek. Şehir dışına çıktığında 80 kilometreden sonra şarj azaldığı zaman arkadaki jeneratör devreye girecek ve hem elektrikli motorlarını besleyecek hem de bataryayı dolduracak. Bugün ekonomik olarak gördüğümüz araçların bile en iyisinin yaklaşık yüzde 40'ı kadar tasarruf imkanı olacak. Her halükarda tüketicinin kullanırken kazandığı cebinden daha az yakıt harcadığı daha basit ama daha iyi bir teknolojiyle seyahat ettiği bir araç olacak.

İnsanımız bu aracı bir Türk malı olduğu için almayacak. Aynı zamanda kaliteli, konforlu ve güvenli olduğu için alacaklar.



kalan karakter 1000

Memosss Memosss

Sanayi bakanı bir araştırsın GM tarafından üretilen chevy volt ve Renault tarafından üretilen elektrikli Megane hakkında bilgi edinsin. ABD GM e 5 milyar dolar Fransa da Renault a 4 milyar Euro hibe verdi ve elektrikli otomobil yaptırdır. Sayın bakan ilk olarak bunlardan birer tane ısmarlayıp makam arabası olarak kullanmaya başlasın ve konuyu öğrensin.Gazetede yazıyorlar 100 km de 3 TL lik enerji gideri varmış diye. Bu araçların pratikte menzili 60-70 km dir. Sonra şarjı biter saatlerce şarj etmeniz gerekir. Kullanım maliyeti de 100 km de 3 TL değildir. 25.000 km de yeni batarya almanız gerekir bataryanın ömrü dolar. Batarya da vergiler hariç yurtdışı fiyatı 25.000 USD dir. Yani bütün masraflar hariç her km de 1 USD batarya amortismanı vardır. Kesinlikle ne ekonomik ne de kullanılabilir bir şey değildir. Öyle olsa ortalık zaten çoktan elektrikli otomobil dolardı. Bence hükümet ilk iş olarak bu işlerden anlayan yeni bir sanayi bakanı bulsun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır2
cevapla 01.06.2015 21:47
Mahmut b. Mahmut b.

Yerli oto konusunda umarım başarılı oluruz,

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır2
cevapla 01.06.2015 13:31
BEKİR KAYIK BEKİR KAYIK

Yeterki çıksın bindiğim arabayı satıp hemen alırım.

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır3
cevapla 01.06.2015 12:42

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.