Dünyanın en fazla noktasına uçan havayolu şirketi Türk Hava Yolları (THY) internetin de kralı oldu. THY'nin reklam filmleri sosyal paylaşım sitesi YouTube'd şu ana kadar 380 milyon kişi tarafından izlendi. Bu da dünyada her 20 kişiden birinin bu reklamları görmesi anlamına geliyor. Havayolu kategorisinde lider olan Türkiye, en yakın rakibi KLM'nin ise 4.9 kat fazla video izletmiş durumda. Son olarak YouTube'un yaptığı bir yarışma, THY'nin internetteki başarısını perçinlemiş oldu. 2005'te açılan dünyaca ünlü sosyal paylaşım sitesi YouTube, kurulduğundan bu yana yayımlanan reklamlar arasında en beğenileni belirlemek için yarışma düzenledi. 28 Mayıs'ta başlayan ve katılımcıların oylarıyla belirlenen yarışma dün sona erdi. Webby Awards işbirliğiyle düzenlenen yarışmada ipi Türk Hava Yolları'nın reklamı Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout göğüsledi.
DEVLERİ GERİDE BIRAKTI
Arjantinli futbol yıldızı Lionel Messi ile NBA'nın en iyi basketbolcularından Kobe Braynt'ın oynadığı ve dünyanın değişik ülkelerini konu alan reklam filmi, 20 finalist arasından sıyrılarak en yüksek oyu aldı. 10 Years of YouTube Ads adlı yarışmada THY'nin geride bıraktığı rakipler ise Nike, Dove, Volkswagen, Volvo, Pepsi, T-Mobile gibi şirketler oldu.
VAN DAMME'IN REKLAMINI GEÇTİ
140
milyon kişi tarafından izlenen THY'nin reklamının ardından en yüksek oy ise Volkswagen'in 2011'de yayına koyduğu Darth Vader kostümü giymiş bir çocuğun yer aldığı The Force videosu oldu. ABD'li televizyon yıldızı Van Damme'ın rol aldığı Volvo Truck reklamı ise dördüncü oldu.