X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Konut alırken destek şart
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Konut alırken destek şart

  • Giriş Tarihi: 22.6.2015
Konut alırken destek şart
Konut alırken destek şart

Konut satışları 3 yılın rekorunu kırarken özellikle ikinci el satışlarda doğrudan gerçekleştirilen işlemler için uzmanlar uyarıyor: Profesyonel destek alın

Konut satışlarında son 3 yılın rekoru kırılırken Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) nisan ayı verilerini de içeren raporu, konut alımında tercihleri de göz önüne serdi. Konut satışları ekonominin motor gücü olmaya devam ederken, konut satışlarında patlamaya hazır risk faktörü ile ilgili uzmanlardan uyarı geldi: "Konut alırken risk almayın, profesyonel destek alın." 2. el konutlarda, banka kredisi kullanmadan yapılan satışlar konut satışlarında profesyonellerin en az yer aldığı ve vatandaşın-vatandaşa konut satışı olarak tanımlanan kategori. Diğer satış türlerinde banka, inşaat firmaları vb. profesyoneller satışın tarafı oluyor. 2. el konutlarda, banka kredisi kullanmadan yapılan satışların alıcı veya satıcı tarafında da profesyoneller yer almıyor ve en riskli satış türü olarak dikkat çekiyor.

GÜVENLİKLİ SATIN ALMA

Gayrimenkul alım satımının özellikle alıcı açısından riskler içerdiğini ve bu nedenle profesyonellerden yardım alınarak yapılması gerektiğini belirten FU Gayrimenkul Genel Müdürü Ertuğrul Bul, profesyonellerin yer almadığı, vatandaşların kendi aralarında yaptıkları konut alım satımında riskin daha büyük olduğunu belirtti. Bu riski en aza indirgemek için www.saglamtapu.com web sitesi üzerinden çalışan Sağlam Tapu'nun hizmete sunulduğunu söyleyen Bul, "Sağlam Tapu riski minimuma indiriyor. Tapu işlemleri öncesinde başlayan katmanlı kontrolleri, tapuda yapılan alım-satım işlemleri esnasında da sürdürerek maksimum güvenlikli bir satın alma tecrübesi yaratmayı hedefliyor" dedi. Sağlam Tapu'da hizmeti satın alan müşteriler için gayrimenkulün kayıtlı bulunduğu tapu müdürlüğünde tapu kütüğü incelemesi ile başlayan iş süreci, müşterinin SMS, e-posta ve telefonla bilgilendirilmesi ile devam ediyor.