X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tüketici markette promosyon avında
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tüketici markette promosyon avında

  • Giriş Tarihi: 4.7.2015
Tüketici markette promosyon avında
Tüketici markette promosyon avında

Tüketiciler, promosyona yüklenen marketleri mercek altına aldı. Sektör uzmanları, indirimleri takip eden tüketicinin kârlı çıkacağını söylüyor

Siyasetteki belirsiz dönem, zincir marketler ile tüketici arasında yeni bir iş modeli yarattı. Bu dönemde harcamayı azaltan tüketici nedeniyle, kasasına yeterli miktarda para girişi sağlayamayan bazı zincir marketler, promosyon formülüne başvurdu. Tüketiciyi promosyonla markete çekmeye çalışan zincir yöneticileri, bazı günlerde satışı zararına bile yapmayı göze alıyor. Tüketimdeki düşüş nedeniyle stoklar da artıyor. Hem stokları eritmek hem de nakit girişini hızlandırmak için 20 TL'lik alışverişe bile promosyon veren zincir marketler, böylece piyasada yeni bir tüketici modeli yaratmış oldu.

100 TL'NİN 20'Sİ BEDAVAYA GELİR

Perakende sektör uzmanları, marketler arasındaki rekabet ve promosyon yarışını iyi takip eden bir tüketicinin 100 TL'lik alışverişinin 20 lirasını bedavaya getirebileceğini iddia etti. Marketlerin promosyon işini zararına bile yaptığını belirten sektör temsilcileri sistemi şöyle açıklıyor: "Örneğin alış fiyatı 10 TL olan bir deterjanı 5 TL'ye satan market, buradaki zararını tedarikçiyle birlikte karşılıyor. 5 TL zarar etme pahasına bu işe giren bazı zincirlerin nakit akışındaki sıkıntı da öne çıkıyor." Promosyon işinin sürdürülebilir olmaktan uzak olduğunu savunan perakendecilere göre, bu dönemde en kârlı çıkan tüketici oluyor. Öte yandan marketlerin tedarikçilerine ödeme günlerinin de geciktiği ifade ediliyor.

'SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞİL'
Zincir marketler, bu dönemde tüketimi azaltan müşterinin alışveriş alışkanlığını da inceliyor. Buna göre markete sık sık gidip, azar azar alışveriş yapan tüketiciyi çekmek için promosyonun etkin bir yöntem olduğunu belirten perakendeciler, indirimli satışın da bir dozunun iyi ayarlanması gerektiği konusunda şirketleri uyarıyor. Uyum Marketleri Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, perakendecilerin bazı dönemlerde iş kaybına uğramamak için promosyonları devreye aldığını söyledi. Ancak bunların sürdürülebilir olması gerektiğinin altını çizen Songör, "Bu promosyonlar her markette hemen hemen aynı ürün gruplarında yapılıyor. Ancak yine de bunları iyi takip eden bir tüketici, alışverişlerinde belli bir indirimi yakalayabilir" dedi.

CİRO SAHİL VE ANADOLU'DA YÜKSEK
Şeref Songör, market cirolarının bu dönemde çok da düşük olmadığını söyledi. Özellikle sahil bölgeleri ve Anadolu'da ciroların yüksek olduğunu belirten Songör, "Ramazan Bayramı ile birlikte satışlar daha da artar" dedi.