X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Alo'ya 7.7 milyar lira ödedik
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Alo'ya 7.7 milyar lira ödedik

  • Giriş Tarihi: 11.9.2015
Alo'ya 7.7 milyar lira ödedik
Alo'ya 7.7 milyar lira ödedik

Türkiye'de cep telefonuyla iletişime harcanan para gün geçtikçe artıyor. İlk çeyrekte 367 dakika konuşan vatandaş, 2'nci 3 aylık dönemde buna 32 dakika daha ekleyerek süreyi 399 dakikaya yükseltti. Türkiye bu performansla Avrupa liderliğini kaptırmamış oldu.

GELİRLER ARTTI

Bilgi Teknolojileri ve İletişim kurumu'nun (BTK), 2'nci çeyrek Pazar Verileri Raporu'na göre Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecilerinin net satış gelirleri yaklaşık 7.7 milyar TL oldu. Bu da vatandaşın üç ayda telefonla görüşmek için 7.7 milyar lira ödediği anlamına geliyor. İlk çeyrekte ise bu rakam 7.3 milyar liraydı. Yani Türkiye yılın ilk 3 ayına göre 400 milyon liralık fazladan konuşma yaptı. Telefonla konuşma trafiği de geçen aylara göre yükselmiş görünüyor. Bir önceki üç aylık dönemle kıyaslandığında ikinci çeyrekte toplam telefonla konuşma trafiğinde yüzde 8.1 oranında artış görüldü. Bu oran 2014'ün aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 8.3 artış anlamına geliyor. Bu artışın operatörlere yansıması ise yoğun rekabeti ortaya koydu. GSM operatörleri arasında konuşma süresini en fazla artıran şirket Vodafone oldu.

SMS'LER AZALDI

BTK'nın raporuna göre Turkcell ve Vodafone abone başına aylık 23.6 TL gelir elde ediyor. Avea ise abonelerinden kişi başına aylık 22.7 TL kazanıyor. Raporda dikkat çeken bir başka ayrıntı da SMS oranları oldu. Her üç GSM operatörünün verilerine göre vatandaş SMS kullanımını azalttı. Örneğin Turkcell abonelerinin SMS kullanımı geçen aylara göre yüzde 7 oranında azaldı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.