Tofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü hatchback modelinin üretimine başladı. Avrupa'ya Tipo ismiyle ihraç edilecek ilk model için Tofaş Bursa tesislerinde düzenlenen törene Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık da katıldı. Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen Egea projesi kapsamında 2023'e kadar 1.3 milyon adetlik üretim, 10 milyar dolarlık da ihracat hedeflediklerini söyledi. Ömer Koç, şöyle devam etti: "Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Tofaş'ta ilk kez sizlerle bir araya geliyor, buradan sizlere ilk defa hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum. Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Gerçekleştirdiği 1.5 milyar doların üzerindeki yatırımıyla tüm ürün gamını yeniledi. Fiat Chrysler'in Avrupa'daki en büyük üretim merkezi haline geldi. Bugün 7 farklı marka için üretim yapan tek otomotiv şirketi oldu.
"
MUSTAFA KOÇ'UN VİZYONU
Tofaş'ın son dönemlerdeki en önemli yatırımının Egea projesi olduğunu ifade eden Ömer M. Koç, "Sevgili Mustafa V. Koç, çok önem verdiği Egea'yı akıllı proje olarak adlandırmıştı. Çünkü Egea'yı hem iç pazardaki konumumuzu güçlendirecek hem de önemli ihracat potansiyeli yaratacak bir model ailesi olarak görüyordu" diye konuştu. Sedan modelinin Avrupa pazarlarında elde ettiği başarıya değinen Koç, yakında Amerika'ya ihracata da başlanacağını vurguladı. Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu da yüzde 70'i yerli mühendislerle hayata geçirilen Egea projesinin Türk otomotiv sanayisi için önemli bir kilometre taşı olduğunu söyledi. 2016'da 100 bin adedin üzerinde ihracat hedeflediklerini ifade eden Eroldu, "2016'da Egea hatchback üretiminin yüzde 90'ını ihraç edeceğiz" dedi.
GELİN YERLİ OTOMOBİLİ BİRLİKTE YAPALIM
Törene katılan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, projenin hem Türkiye hem de Bursa'ya hayırlı olmasını diledi. Işık şöyle konuştu: "Dünyanın 15'inci üretim merkezi haline geldik, ama bu bizi kesmez, ilk 10'a girmeliyiz. Amacımız Türkiye'nin gelecek teknolojilerinde tribünde seyirci olması değil, sahada oyuncu olmasını sağlamak. Yerli otomobili mevcut firmaların aleyhinde gibi sunuyorlar. Hayır bu ortak bir platform. Gelin Türkiye'de otomotivle ilgilenen tüm paydaşlarımızla bu projede ortak çalışalım. Türkiye'yi bir yeni nesil otomotiv teknolojileri geliştirme merkezi haline birlikte getirelim. Buna ihtiyacımız var."