İkinci el mağazalara rakip oldu

Giriş Tarihi: 12.6.2016
İkinci el mağazalara rakip oldu

Online ticaretin yeni trendi ikinci el ürün satan siteler oldu. Giyimden ayakkabıya, beyaz eşyadan mobilyaya her alanda binlerce ürün satan siteler, tüketicinin gözdesi haline geldi. Bu pazar mağazalara da rakip

İnternetten alışverişin yeni trendi ikinci el ürün pazarı oldu. Sahibinden.com, gittigidiyor.com gibi sitelerin 2000'li yıllarda girdiği bu alan son dönemde popüler hale geldi. Özellikle giyimde kadınlar arasındaki ürün değişiminin internet üzerinden yapılmasıyla birlikte, pazara giren oyuncu sayısı da artmaya başladı. 'de internet alışverişi her geçen yıl artıyor. Hatta bu artış perakende mağazalara bile fark atmaya başladı. Geçen hafta açıklanan TÜİK verilerine göre, nisanda mağazacılık rakamları sadece yüzde 1 büyürken, posta ve internet üzerinden gerçekleşen satışlar yüzde 3.6 arttı.

ABD'DE DE ÇOK YAYGIN
Tüketiciden tüketiciye olarak bilinen 'C to C' pazarının bu artışta etkisi büyük oldu. Elektronik ticarette dijital çözümler sunan Positive A Digital Approach firmasının kurucu ortağı Caner Istı, pazardaki trendleri açıkladı. İkinci el satış yapan sitelerin sadece 'de değil, yurtdışında da popüler olduğunu belirten Istı, "Son dönemde pazarda daha etkin olan şirketler genellikle hedef kitleyi genişletti. Artık daha gündelik ürünler satılıyor. Bu da herkesin dikkatini çekiyor" dedi. İkinci el pazarının ABD'de de çok yaygın olduğunu belirten Istı, 'de bu alanın daha da büyüyeceğini söyledi.

HER ÇEŞİT ÜRÜN VAR
İkinci el pazarı aslında mağazacılara da rakip oldu. Tüketiciler yeni sezonda daha çok para verip bir ürün almak yerine, daha düşük bir bütçeyle ikinci el alışveriş yapabiliyor. Üstelik ikinci el sitelerde yeni ve etiketli bölümünden hiç giyilmemiş bir ürüne bile sahip olabiliyorlar. İkinci el giyim alışverişinde kadın tüketiciler başı çekiyor. Uzmanlar, kadınların moda alışverişindeki sosyalleşme ihtiyacının bir kısmını bu sitelerden karşıladığını belirtiyor.

PAYLAŞIM EKONOMİSİ YARATMIŞ OLDUK
Modacruz.com'un kurucu ve CEO'su Melis Güçtaş da, Türkiye'de ikinci el pazarının geliştiğini söyledi. Temmuz 2014'te kurulan modacruz.com'un kısa sürede çok yol aldığını belirten Güçtaş, "Şu anda sitemizde satılan ürünlerin satış değerinin toplamı 200 milyon TL'ye ulaştı. Ayda 1 milyon kadın tüketici sitemizi ziyaret ediyor" dedi. İkinci el ürün satışının yükselen bir trend olduğunun altını çizen Güçtaş, "Aslında paylaşım ekonomisi yaratıyoruz" şeklinde konuştu.
ARKADAŞINA GÖNDER
İkinci el mağazalara rakip oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz