Ucuz Uzakdoğu malları yüzünden Avrupalı alım gruplarının bir bölümünü kaybeden iç giyim firmaları pazardaki açığı yeni bir modelle kapatmaya başladı. Fas, Gana, Cezayir, İran gibi ülkelere gidip en iyi otellerin balo salonunu kiraladıklarını ve bu mekanı fuar alanı haline getirdiklerini belirten Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği Başkan Yardımcısı Osman Alyüz, "10 gün önce bir ekip gönderiyoruz. İç giyim alıcılarını kapı kapı dolaşıp etkinliği tanıtıyoruz. Gelen alıcılara da yerinde satış yapıyoruz" dedi.
2 ülkeden 300 bin dolar
Afrika'da düşük işçilik maliyetleri yüzünden ağırlıklı olarak pijama ve basic tişört satışlarının çok yoğun olduğunu vurgulayan Alyüz, geçen yıl 900 milyon dolar olan pijama grubundaki ihracat rakamının sadece bu hamleyle 1.2 milyar dolara ulaştığını söyledi. 8 ay gibi kısa bir zamanda sadece iki ülkede elde ettikleri 300 bin dolarlık satışın sektör için çok ciddi bir kazanç olduğunun altını çizen Alyüz, "Şimdi bu modeli yeni pazarlarımızda da kullanacağız" dedi.
Darboğazdan sıcak parayla çıktık
Avrupa'ya
ürün vermeye çalışmak yerine Türk Cumhuriyetleri, Körfez ve Afrika ülkelerine yoğunlaşmak gerektiği yönünde firmalara telkinde bulunduklarını dile getiren Alyüz, "Çevre ülkelerde yaşanan çalkantılar, Türkiye'deki terör olayları ve darbe girişimi derken sektör yeniden darboğaza girdi. Bu dönemde nakit akışı sağlayacak modellere odaklandık ve sıcak parayla darboğazdan çıktık. Başka sektörler de bu modeli uygulayacak" diye konuştu.