Otomotiv yan sanayisi geleceğin otomobillerini Türkiye'de dizayn etmeye başladı. Tasarım ve patentli buluşlarıyla dikkat çeken sektör, bu sayede küresel rakiplerine ihale kaptırmıyor. 50'den fazla otomobil markasına tasarım ve ürün geliştiren KOBİ'ler, gelecekte tamamen plastik hammaddeye dayalı olarak üretilmesi beklenen otomobiller için şimdiden hazırlık yapıyor. Türk otomotiv yan sanayi sadece bu alanda 5 yılda Ar-Ge teşviklerinin rüzgârını arkasına alarak 858 faydalı model ve 300'den fazla patent çıkarmayı başardı. İhracattaki payını da yüzde 14 oranında artıran sektör, adeta otomotiv endüstrisinin dinamosu oldu. Ağırlıklı olarak KOBİ'lerin başını çektiği otomotiv yan sanayinde ortaya çıkan bu potansiyel sektörü dünya markalarının da vazgeçilmezi haline getirdi. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) yetkilileri, "Geleneksel çelik kullanımı son 37 yılda yüzde 75 seviyesinden ancak yüzde 60'lara düşse de 2035'de bu oranın yüzde 20'ler seviyesine ineceğini öngörüyoruz" dedi Elektrikli araç üretiminden daha ileri bir teknolojiye geçmemiz gerektiğine vurgu yapan yetkililer, "Artık hafif ve akıllı araçların konuşulduğu bir dönemdeyiz. Avrupa'da bazı meslek dernekleri araçları nasıl hafifletebileceklerine odaklanmış durumda. Biz de Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen Uluslararası Mühendislik Konferansı'nda (IAEC) araç hafifletme konusuna odaklandık" ifadelerini kullandı.