Bütün dünyayı sarsan 2008 krizinden kurtulmak için 2009'da kampanya, indirim ve promosyonlara sığınan, Türkiye'nin hızlı büyüme ivmesi yakalamasının ardından 2010'da mağaza yatırımları ve yurtdışı açılımları ön plana çıktı. 2010'u yüzde 20-40 arasında büyümelerle tamamlayan ssektör firmaları Ortadoğu'ya açıldı. Erbil'i, Türk firmaları fethetti. Tüm bunlar yaşanırken pek çok ilk de oldu. İstanbul ilk kez Fashion Night Out etkinliği ile gece alışverişi için sokaklara ve alışveriş merkezlerine aktı. Binlerce tüketici gece alışveriş keyfi yaşadı. Lüks tüketimin devleri İtalyan Prada ve Fransız Chanel ilk mağazalarını İstanbul'da açtı. Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı yeniden gündeme geldi ancak 2010'da da bir sonuca varılamadı. Ayakkabı firmaları fiyat dengesizliği yüzünden birbirine girdi. Ucuz satan markalarla pahalı satan markaların 'kalitelikalitesiz' tartışması sektörde uzun süre konuşuldu.