X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 1 Çin mağazası 4 yerliye bedel
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

1 Çin mağazası 4 yerliye bedel

  • Giriş Tarihi: 9.11.2014
1 Çin mağazası 4 yerliye bedel
1 Çin mağazası 4 yerliye bedel

Çin'de 2 milyon dolara açtığı mağazadan Türkiye'dekinin 4 katı kâr eden Kiğılı, hedef büyüttü. CEO Hilal Suerdem, "Çin'de fiyatlar Türkiye'nin 5 katı. Rekabet de yok" dedi

Çin pazarına Ağustos 2013'te 2 milyon dolarlık yatırımla giren Kiğılı, ilk mağazayla kârlılıkta zirveye çıktı. Guangzhou'nun en lüks caddesinde açtığı 500 metrekarelik mağazasında Türkiye'deki bir dükkânının 4 katı kârlılığa ulaşan şirket, Çin pazarında hedef büyüttü. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem, "Çin'de kâr marjları Avrupa ve ABD'den yüksek. Satış fiyatımız Türkiye'nin 5 katı. Pazarda rekabet neredeyse yok. Bir gömleği 200 dolara satıyoruz" dedi. Çin'de Türk ortakları Weibo ilehareket ettiklerini belirten Suerdem, dev pazarda franchise sistemiyle büyüyeceklerini söyledi.

'BİZİ AVRUPALI SANIYORLAR'
Türkiye'yle karşılaştırıldığında Çin'deki tek mağazada ciro ve kârlılıkta yüksek rakamlara ulaştıklarını belirten Suerdem, "Türkiye tekstilde perakende satışta dünyanın en ucuz ülkelerinden biri. Ciddi rekabet yaşıyoruz. Çin'de ise satış adetlerimiz düşük ancak cirolar çok yüksek. Katma değeri yüksek ürünler satıyoruz. Kiğılı'yı Avrupalı bir marka zannediyorlar. Yüksek kalitede ve pazarın şartlarına göre daha uygun fiyattan ürün satıyoruz" dedi. Çin mağazasına Türkiye'den birçok ürünü ihraç ettiklerini, ayrıca kaban, pantolon gruplarının üretimini yaptıklarını belirten Suerdem, Çin'e girmek isteyen markalara da "Mutlaka yerel bir ortakla hareket edin" tavsiyesinde bulundu.

"ANA DİNAMİKLERE GÜVENİYORUZ"
Hilal Suerdem, geçtiğimiz ay Kobani'deki IŞİD saldırılarını protesto bahanesiyle Doğu'da mağazaları yakıp yağmalayan kaos lobisinin ekonomiye zarar verdiğini, ancak sektörün çabuk toparlandığını söyledi. Bölgede 24 mağazaları olduğunu ve bunların bir kısmının sıkıntılı dönemde kepenk kapattığını ifade eden Suerdem, "Şartlar nasıl olursa olsun Türkiye ekonomisi kendini bir şekilde toparlıyor. Yatırımlara tam gaz devam ediyoruz. 2015'te 20-25 mağaza açıp, 15 milyon dolarlık yatırım yapacağız" diye konuştu.

"ORTA DOĞU'YA AÇILACAĞIZ"
Her yıl yüzde 18-20 büyüdüklerini söyleyen Suerdem, 17'si yurtdışında olmak üzere Türkiye'de 231 mağazaya ulaştıklarını belirtti. Hedef pazarlarının Ortadoğu, Kuzey Afrika, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri olduğunu anlatan Suerdem, "Avrupa da hedefimizde ancak bu konuda biraz temkinliyiz. Çünkü Avrupa zor bir pazar" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.