Son yıllarda tazelik ve iyi beslenme bilincinin artmasıyla toplumda oluşan iyi yaşam talebi, şirketlerin bu alanda yeni stratejiler geliştirmesine öncü oluyor. Bu bilinçle organize perakende sektöründe bir ilke imza atarak "iyi tarım" uygulamalarını hayata geçiren Migros da, 2010'dan beri bu alana odaklanmış durumda.
'İYİ TAVUK' RAFTA
Migros Genel Müdür Yardımcısı Cem Rodoslu, tüketicilerin iyi tarım ürünlerine yoğun ilgi gösterdiğini, bu sayede taze gıdadaki sepet ortalamasının yüzde 32 arttığını söyledi. Meyve ve sebzeden sonra şimdi de tavukta iyi tarımı devreye aldıklarını açıklayan Rodoslu, "5 yılda iyi tarım uygulamasını hayata geçiren 4 bin 450 üreticiden 325 bin tonluk ürün aldık. Tazenin iyisini müşterilerimize sunduk" dedi. "Tazenin iyisi"nin kontrollü üretim istediğinin altını çizen Rodoslu, "Süreçleri takip etmek, araştırma ve raporlama yapmak gerekiyor. İster köyde ister fabrikada olsun, bu süreçlerin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu çerçevede, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın iyi tarım uygulamaları kapsamında beyaz et standartlarıyla tavuk projemizi de devreye aldık"dedi. Rodoslu, projeye katılan beyaz et tedarikçilerinin üretimlerini insan, çevre ve hayvan sağlığını dikkate alan tüm laboratuvar testlerinin gerçekleştirildiği 317 iyi tarım uygulaması kriterine göre gerçekleştirmeye başladığını söyledi. Rodoslu aynı zamanda tavuk satışlarının eylülden bu yana yüzde 20 arttığını da açıkladı.
'ETE 30 MİLYONLUK YATIRIM YAPTIK'
İzmir Menderes'te kırmızı eti çiftlikten sofraya kadar 220 noktada kontrolden geçirerek üreten bir tesis kuran Migros, bu alanda da iddialı. 30 milyon TL'lik yatırımla hayata geçirlen Migros Et Tesisleri'yle (MİGET) birlikte 2013-2014 döneminde et satışlarının yüzde 13.5 arttığı bilgisini veren Cem Rodoslu, "Şimdi tavukta da atağa kalkmak istiyoruz" dedi. İyi yaşam hedefleyen uygulamalarının tüketicinin beğenisini kazandığını hatırlatan Rodoslu, şöyle devam etti: "Tedarikçilerle yaptığımız işbirliği sonucunda meyve, sebze ve kırmızı etten sonra tavuk üretiminde de 317 denetim kriteri uyguluyoruz. İyi yaşam standartlarını Türkiye'yi ilgilendiren bir sosyal sorumluluk projesi olarak görüyoruz. Tazelik standartlarını sektöre kazandıran öncü markayız."