X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Meyveli maden suyunda büyümek istiyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Meyveli maden suyunda büyümek istiyor

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 14:52
Meyveli maden suyunda büyümek istiyor
Meyveli maden suyunda büyümek istiyor

Sırma İçecek Genel Müdürü Fatih Karabacak, 1991'de doğal maden suyu, 2002'de ise doğal kaynak suyu ile faaliyete başlayan şirketin en büyük içecek markalarından biri olmayı hedeflediğini söyledi. Karabacak, "Tüketicilerin ambalajlı su talebi artıyor" dedi.

Sırma İçecek Genel Müdürü Fatih Karabacak, içecek sektöründeki deneyimi 1950'li yıllara uzanan Sırma İçecek'in, özellikle son 30 yılda büyük ilerleme kaydettini söyledi. 1991'de doğal maden suyu, 2002'de ise doğal kaynak suyu ile faaliyete başlayan, su ve maden suyu sektöründe faaliyet gösteren şirketin hedefi artık Türkiye'nin en büyük içecek markalarından biri olmak. BİLİNÇ ARTIYOR Karabacak, su ve maden suyu ürünlerinin yanı sıra 2012'de limonata, 2013'te de soğuk çay ürün çeşitlerini tüketicilerin beğenisine sunduklarını belirtti. Sırma İçecek'in üretim, dolum tesislerinin yanı sıra Türkiye genelinde geniş bir dağıtım ağı ve lojistik organizasyonunun bulunduğuna dikkat çeken Karabacak, "Türkiye pazarının dışında dünya genelinde yaklaşık 33 ülkeye ihracat faaliyetimizi sürdürüyoruz. Sapanca'da 2, Burdur, Aydın, Diyarbakır'da birer adet doğal kaynak suyu dolum tesisi ve Bursa'da 1 adet doğal maden suyu dolum tesisi olmak üzere 6 tesiste üretim faaliyetimizi yürütüyoruz" diye konuştu. Ambalajlı su sektöründe tüketici algısının geçtiğimiz 30 yılda olumlu yönde değiştiğini ifade eden Karabacak, şöyle devam etti: "Ambalajlı sektörünün doğduğu yıllarda sadece limitli sayıda marka ve ambalaj çeşidi varken bugün tüketicilerimizin ulaşabildiği birçok marka ve birçok format oluştu. Dolayısıyla tüketicilerin zihninde ambalajlı suyun artık vazgeçilmez bir yeri olduğunu görüyoruz." Karabacak, yaptıkları araştırmalarla tüketicilerin her geçen yıl daha kaliteli ve güvenilir su içmenin gerekliliğini benimsediklerini tespit ettiklerini kaydetti. Bu doğrultuda özellikle son yıllarda damacana pazarında ekonomik markalardan üst segmente doğru bir geçiş olduğunu açıklayan Karabacak, maden suyu sektörüyle ilgili de şu bilgileri verdi: "Sektörün yönünü değiştirecek yasal düzenlemeler sektörün büyümesine büyük katkı sağladı. 2001'de yayımlanan yönetmelikle meyve aroması eklenmiş maden suları da düzenleme kapsamına alındı. Bu düzenleme ile meyve aromalı ve meyveli maden suyu kategorisinin de önü açıldı. Meyve aromalı ürünlerin piyasaya girmesiyle 2001 yılı içerisinde maden suyu üretiminde hızlı bir artış beklenirken, yaşanan ekonomik kriz nedeniyle toplam üretim miktarında bir önceki yıla göre azalma kaydedilmiştir. Ancak takip eden yıllarda krizin etkilerinin dağılması ve meyve aromalı ürünlerin piyasada kabul görmeye başlaması ile birlikte yıllık büyüme rakamları iki haneli olarak gerçekleşti."

YENİ KATEGORİLER


Fatih Karabacak, son yıllarda içecek sektöründe limonata ve soğuk çay kategorilerinin çok hızlı bir şekilde yükseldiğini söyledi. Maden suyu kategorisindeki pazarlama yatırımı eksiğinin ise sektörün biraz durgunlaşmasına neden olduğunu ifade eden Karabacak, "Ancak Sırma İçecek olarak bu yıl en büyük hedefimiz kategoriyi yeniden canladırmak" diye konuştu.

TÜKETİM KİŞİ BAŞI 137 LİTRE

Fatih Karabacak, Beverage Marketing Corporation'ın Global Şişelenmiş Su Sektörü Raporu'na göre, dünya genelinde kişi başına yıllık ambalajlı su tüketiminin 120 litre civarında olduğunu söyledi. Türkiye'de ise 2009'da 124 litre olan kişi başı tüketimin geçen yıl 137 litreye çıktığını açıklayan Karabacak, "Bu rakam İtalya'da 189, Almanya'da 165, İspanya'da 123, Belçika'da 120 litre. Türkiye'de ambalajlı su tüketimi AB'deki tüketim seviyelerine yakın" dedi.

SABAH DÜNYAYI YAKINDAN TAKİP EDİYOR

Fatih Karabacak, Sabah gazetesiyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Sabah gazetesi 1985'ten beri Türkiye'nin en çok tercih edilen ve okunan gazetelerinden biri olmuştur. Ülke içindeki gündem kadar dünya gündemini de yakından takip eden, gazete okurlarına her zaman en doğru ve tarafsız bilgiyi ulaştırmaya çalışan sayılı gazetelerden biridir. Ayrıca Türkiye'nin en değerli gazete yazarlarını bir araya toplayabilmiş olması da gazeteye ayrı bir önem katmaktadır. 'Türkiye'nin en iyi gazetesi' sloganının hakkını vermeye çalışarak ve hep aynı ilkeyle yoluna devam etmektedir."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.