Ülkemizde trafik kazalarının nedenlerinden biri de yollarımız!.. Bu konuda yet- kili kurum çok. Karayolları da yol yapıyor, belediyeler de. Ancak bir standart olmadığı ortada.
Çukurları, tümsekleri söylemiyorum bile, onları kanıksadık artık. Ne yazık ki daha büyük meseleler var. Özellikle bazı kavşaklar ve yol birleşim yerleri, sürücüleri gitmek istedikleri yere değil, kazaya götürüyor.
KADERİYLE BAŞBAŞA
İzmir Anadolu Caddesi'nden Çevreyolu'nun Bornova yönüne bağlantıyı sağlayan yol çarpıcı noktalardan mesela!.. İki şeritli bu yolun en solundan gidenler, Çevreyolu'na bağlanınca kendisini hızla gelen araçların önünde buluyor. Çünkü 2 şerit, bağlantı yerinde bir anda tek şeride düşüyor, soldan ilerleyen de kaderiyle baş başa kalıyor. Karayolları'nın inceleyip önlem alması yaşamsal önem taşıyor. Bir ilginç örnek de
Bornova Küçükpark'taki yol... Ne hikmetse trafik burada soldan akıyor, "İngiltere mi burası" dedirtiyor. Aniden tek yöne dönen yollar, geçişi zorlaştıran devasa büyüklükte yuvarlak kavşaklar, örnek çok. Bunlara
eksik levhaları ve uyarıcı işaretleri de ekleyince risk katlanıyor. Hükümet, trafikte can güvenliğini sağlamayı, kazaları en aza çekmeyi hedefliyor. Ulaşımı daha güvenli hale getirmek için yukarıda saydığım örnekler gibi hataları da acilen ortadan kaldırmalıyız.
EDEBALİ'NİN ÖĞRETTİĞİ
A belediyesi farklı, B belediyesi farklı, Karayolları farklı yol yapmamalı, dünya standartlarının eğip bükmeden uygulanması sağlanmalı. "Biz zaten öyle yapıyoruz" diyen mutlaka çıkacaktır ama ben gördüğüme inanırım. Bu konuda beklentim Ulaştırma Bakanlığı'nda... Sayın Bakanımız
Binali Yıldırım'ın hassasiyeti malum. Eğer en küçük ihtimaller bile düşünülerek yollar inşa edilir, mevcut olanlar da gözden geçirilirse ve eksik işaretler tamamlanırsa trafik daha güvenli hale gelir. Canlar yanmasın, insanlar güven içinde gitmek istedikleri yerlere ulaşsın.
Şeyh Edebali'nin vasiyet ettiği gibi, "İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın"...