Türk tüketicilerin otomobil satın alma davranışları değişti. Düne kadar istediği otomobili almak için bir gün bile beklemeye sabrı olmayan tüketiciler, bu yıl sabretmeyi öğrendi. Artık, Avrupalı müşteriler gibi beklemeye başladı. Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, 2010 yılında pazarın beklentinin üzerinde büyümesinden öte en çok dikkat çekenin Türk tüketicilerin alışkanlarında yaşanan değişme olduğunun altını çizdi. Uygun, "Türklerde otomobil alırken tolerans yoktu. Eğer istediği araç yoksa hemen markaya veya başka modele yönelirdi. Şimdi istediği otomobil ve versiyon için sabırla 3 ay sıra bekliyor. Kurdaki istikrar sayesinde tüketiciler 2-3 ay sonrada aracı aynı fiyatla alabileceğinin rahatlığını yaşıyor" dedi.
'YETERLİ ARAÇ BULAMADIK'
Yeni Passat'ın Barselona'da gerçekleşen uluslararası lansmanında konuşan Uygun, şunları söyledi: "Yılın ilk dönemlerinde yüzde 13'lük pazar payına ulaştık. Ama buna rağmen 450 bini üzerinde bir otomobil pazarına doğru gittiğimiz için bu yıl yine en büyük sıkıntımız araç bulamamak oldu. İlk 9 ayda geçtiğimiz ÖTV indirimine rağmen 20 bin adet olan satışımız 27 bin adede çıktı. 2009'da yüzde 7.2 olan pazar payımız şu an itibariyle yüzde 8.7. Hedefimiz 2010'da yüzde 10, 2011'de yüzde 11'lik pazar payıydı. Bu yıl VW merkezden yeterli araç alabilseydik yıl sonunda yüzde 10'u çok rahat yakalayabilirdik. Yıl sonu hedefimiz yüzde 9 ile 40 bin adet civarında bir araç satmak."