Kuruluşunun 100'üncü yılında küreselleşme hedefi ile yola çıkan Abdi İbrahim İlaç'ın ortaklık için kapısını çalanların sayısı her gün artıyor. Şirketin yeni CEO'su Candan Karabağlı, yabancıların Abdi İbrahim'e ilgisine değinirken şu değerlendirmede bulundu: "Kapımızı çalan, bizi almak isteyen çok. Kapıyı çalmayan kalmadı. Fakat yönetim kurulumuz veya hissedarlarımızın şirketin çoğunluğunu satmak gibi bir misyonu şu anda yok. Bir takım ortaklıklar, işbirlikleri yapabiliriz. Ama çoğunluğu satma misyonumuz yok. Biz kontrol etmek, Abdi İbrahim'i küresel şirket yapmak istiyoruz. Ancak azınlık hissesi ile ortaklığa açığız. Her ortaklığa da açık değiliz. Bize değer katacak, küreselleşmemize katkıda bulunacak ortaklığa açığız. Şimdiye kadar gelenler, çoğunluk hissesi alamadıkları için olmadı. Çok çeşitli görüşmeler her zaman var."
HALKA HALKA BÜYÜYECEK
Küreselleşme ve yurtdışında büyüme amacıyla uzun yıllar Unilever'de çeşitli pozisyonlarda çalışan Candan Karabağlı'yı bünyesine katan Abdi İbrahim, Türkiye'ye yakın ülkelerden başlayarak halka halka gelişmeyi planlıyor. Karabağlı küreselleşme stratejisini şu sözlerle aktardı: "Şu anda Abdi İbrahim'in stratejisi üzerinde çalışıyoruz. Abdi İbrahim'in globalleşmesi için ne gibi bir yol haritasından geçilecek, nerelere yatırım yapılması lazım, bunları kiminle yapabilir, kimlerden destek alacak? Şu anda bütün bu çalışmaları dantel örer gibi yapıyoruz. Mesela hangi ülkelerde 50-100 milyon dolarlık şirketlerimiz olacak? Şirket alabiliriz, küçük bir şirket alıp onu büyütebiliriz, büyük şirket alabiliriz, ortaklık olabilir. En az 5-6 pazarda böyle şirketler önümüzdeki 10 yılda olacak şekilde... Bu şirketler hem ilaç üretim, hem de pazarlamaya yönelik şirketler olacak. Yurt dışında ortaklık olabilir. Satın almaları CIS, Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika gibi ülkelerde düşünüyoruz."