Çöpe değil Çin'e gitti

Giriş Tarihi: 24.5.2013

Türk otomotiv sektöründe yerli araca en yakın markayı Çinliler aldı. Karsan, üretimini sonlandırdığı J10'u Hubei Souzhou'ya 18 milyon euroya devretti

Türkiye yerli otomobili tartışırken, ilk kez bir üretici geliştirdiği aracın tüm haklarını yurtdışına sattı. Yaklaşık 30 yıldır fason ürettiği Peugeot'un J9 modelini satın alarak J10'u geliştiren Karsan, üretimi Çinliler'e devretti. Satış bedelinin 18 milyon euro olduğu açıklandı. Çin'in ilk ticari aracını yapan ve devlet başkanı Mao Zedung'un kurduğu Hubei Suizhou, Karsan'ın boşa çıkardığı J10'u tüm hakları ve üretim hattıyla birlikte satın aldı. Türk otomotiv sanayisinde J10'un önemli bir kapıyı açtığını söyleyen Karsan Murahhas Azası Jan Nahum, şöyle konuştu: "Fransızlar, ömrü dolduğu ve potansiyeli olmadığı gerekçesiyle J9'u 6 yıl önce bize devretmişti. Biz 60 kişilik ekip kurup, J10'u ortaya çıkardık. Motor ve vites kutusu haricinde tamamen kendi tasarımımız olan aracı Çinli Hubei Souzhou firmasına satacağız. İmzaları kısa sürede atacağız." Karsan, 50 milyon euroluk yatırımla geliştirdiği JEST'i piyasaya sürdü.

Yiğitlerin babası olmaya niyetimiz var
Karsan Murahhas Azası Jan Nahum, bir TV kanalına yaptığı açıklamada "Yerli otomobil konusunda yiğitlerin babası olma niyetimiz var. Önce geliştirilecek modelin sürdürülebilir olmasından emin olmalıyız" dedi.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Çöpe değil Çin'e gitti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN