Türkiye'nin önde gelen tasarımcılarından Arzu Kaprol'ün iç pazarda hızla mağazalaşırken, modanın kalbi Paris'te hem ofis hem de show-room açması, Türkiye'nin markalı ihracat konusunda nasıl doğru bir yol haritası izlenebileceğinin en güzel cevabı galiba. Açılaşa katılan Paris Ekonomik Bölge Kalkınma Ajansı Uluslararası Teşvik ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Jean Margot Duclot konuşmasında, Azru Kaprol'un show-room'unu açtığı caddeye dikkatimizi çekiyor.
Hollanda kadar büyük
Saint Honore Caddesi, Paris'i n en önemli caddelerinden biri. Modanın kalbi bu caddede atıyor. Prada, Chanel, Dior, Miu Miu gibi aklınıza gelebilecek en lüks markalar bu caddede görkemli mağazalarda boy gösteriyor. Duclot caddenin parasal hacminden söz edince çok daha şaşırıyoruz. 'Arzu Kaprol çok önemli bir caddeye geldi. Hollanda'nın gayri safi milli hasılasına eşit, en zengin bölgedesiniz şu anda' diyor. Hollanda'nın 700 milyar dolara yakın gayri safi milli hasılasını düşününce, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın markalı ihracat konusundaki hayallerine Arzu Kaprol markasıyla bir adım daha yaklaştığını düşünüyorum.
Tişört 140 dolar olabilir
Konfeksiyon ve tekstil sektöründeki uzun yıllara uzanan deneyimini Arzu Kaprol markasına taşıyan Kaprol Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Kaprol da hedeflerini en güzel beyaz bir tişörtle anlatıyor. Markasız 7 dolara satılan tişört, sıradan bir markayla 30 dolara ama üst bir markanın adını alınca 140 dolara rahatlıkla satılıyor. İşte Arzu Kaprol için de hedef bu. Paris bunun için çok önemli. Paris'te ofisi olan bir markaya dünyanın önde gelen prestijli lüks mağaza zincirleri de anında ilgi göstermeye başlıyor, büyük alım gruplarının dikkatini çekiyor. Öyle olmasaydı daha açılış günlerinde New York'un ünlü ismi Bergdorf Goodman, Kaprol'u özel satış günlerine çağırmaz ve sonra da yüklü bir sipariş de bulunmazdı. Öğreniyoruz ki Arzu Kaprol Bergdorf Goodman'ın yanı sıra, Londra'da Harrods'a, Paris'te Montaigne Market'e, Hong Kong'da Harvey Nichols'a, Milona'da Spiga II gibi bir çok önemli ülkede bir çok önemli mağazaya girmeyi başarmış. Tasarımcı 3 yıldır Paris Moda Haftası'na da katılıyor.