UnIlever, Konya'ya 150 milyon euroluk fabrika kuruyor. Kişisel ve ev bakımında sürdürülebilir büyüme kapasitesini artırmak isteyen şirket, yeni fabrikada Omo, Domestos, Yumoş, Cif, Rinso, Elidor ve Dove gibi pek çok markanın üretimini yapacak. Unilever Türkiye Üst Yöneticisi Mehmet Altınok, haziran ayında üretime başlayan ve 95 milyon euronun üzerinde yatırım yaptıkları Konya'daki dondurma fabrikasının ardından, yeni yatırımla büyümeye devam edeceklerini kaydetti.
LEED SERTİFİKALI
Altınok, fabrikada enerji etkin motorlar, yağmur suyu toplama ve tam su arıtımı uygulamalarıyla LEED sertifikalı ve '0 katı atık' olmasını hedeflediklerini söyledi. Ev ve kişisel bakım pazarının toplam boyutunun ise yaklaşık 2.5 milyar dolar olduğunu açıklayan Altınok, "Pazar yüzde 8-9 büyüyor. Unilever için pazar büyük potansiyele sahip. Konya'daki yeni fabrika yatırımımızla bu potansiyeli sermayeye dönüştürebileceğiz" diye konuştu.
ÜLKENİN GELECEĞİNE GÜVENİYORUZ
Mehmet Altınok, Unilever'in yeni yatırımlarının şirketin Türkiye ekonomisinin geleceğine güveninin göstergesi olduğunu vurguladı. Altınok, şöyle konuştu: "Yatırımlarımız Konya bölgesinin genel finansal ve ticari sağlığı açısından da olumlu bir katkı sağlamaya yardımcı olacak."