300 milyon euroluk bebek beslenme pazarında faaliyet gösteren Danone'ye bağlı Nutricia, Türkiye'de hedef büyüttü. Nutricia Anne Bebek Beslenmesi Bölge Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu, Bebelac, Lactamil ve Aptamil markalarıyla son 3 yıldır satışlarının yüzde 20 arttığını söyledi.
TÜKETİM DÜŞÜK
Türkiye'nin beslenme ürünü tüketiminin bebek başına 16.3 kilogram olduğunu açıklayan Çuhadaroğlu, rakamın İtalya'da 164, Fransa'da ise 160 olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu: "Biz sağlıklı bireyler yetiştirilmesi için ürünlerimizde yüzde 8 olan KDV oranının düşürülmesini istiyoruz. İngiltere'de oran yüzde 1." Gamze Çuhadaroğlu, KDV'nin düşürülmesi halinde bunu fiyatlara yansıtacaklarını söyledi. Ancak 2003'te yüzde 18'den 8'e düşürülen KDV oranı Türkiye'deki mama fiyatlarına hiç yansımamış, maliye vergi kaybı yaşadığıyla kalmıştı.