Dünyanın en büyük ayakkabı üretici ve perakendecileri arasında yer alan Danimarkalı Ecco, Türkiye pazarına hızlı girdi. Marmara Forum ve Forum İstanbul'da iki mağaza açan şirket, yıl sonuna kadar İstanbul'da 3 mağaza daha açarak, 3 yıl içinde de Türkiye genelinde 15 mağazaya ulaşacak. Dünyada 5 ayakkabı, 4 deri olmak üzere 9 fabrikası ve bin 200 mağazası bulunan şirketin en büyük özelliği Ar-Ge ve inovasyona yaptığı büyük yatırım. Danimarka merkezde istihdam ettiği tasarımcı ve mühendislerle her yıl Ar-Ge'ye 3 milyon euroluk yatırım yapan Ecco, 8 yıl önce Avrupa'dan ABD'ye ve Uzakdoğu'ya 5 bin kişinin ayağını taramış.
İNDİRİM YAPMAYACAK
ECCO CEO'su Dieter Kasprzak, konforlu ayakkabı üretimi için ellerinde çok önemli dataları olduğunu söyledi. Tamamen deriden üretilen ayakkabıların tüketiciyi çektiğini belirten Kasprzak, "Kadın ayakkabıları 275-475, erkeklerinki ise 325 ila 490 TL arasında değişiyor. Orta ve yüksek gelir grubunu hedefliyoruz. İndirim yapmayı da düşünmüyoruz" dedi. ECCO Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda ise, ilk yıl için 5 milyon TL ciro hedeflediklerini söyledi. Erda, "Satışlarımız çok iyi gidiyor. İlk 45 günde bin çiftin üzerinde ayakkabı sattık. Fiyatımız yüksek gelebilir ancak Türk tüketicisi için bu kesinlikle önemli değil. Kalite ve konfor tercih ediliyor" dedi. ECCO, Kasprzak Toosbuy ailesi tarafından yönetiliyor. Yılda 20 milyon çiftten fazla ayakkabı satan şirketin cirosu 1.2 milyar euro.