Türkiye'nin turistik havayolu şirketlerinden Corendon Airlines, filosuna Boeing 737 MAX 8'i katıyor. Tek koridorlu uçak modellerine göre yüzde 40 daha sessiz olan 737 MAX 8, Türkiye'de ilk defa Corendon Airlines ile uçacak. 737 MAX 8'i Türkiye'de filosuna katan ilk havayolu oldukları için gururlu olduklarını belirten Corendon Havayolları Grubu Kurucusu ve CEO'su Yıldıray Karaer, "Yüzde 20 düşük yakıt tüketimi, çevreciliği ve uzun menziliyle dikkat çeken Boeing'in bu yeni serisi, Mayıs 2018'de ilk uçuşunu gerçekleştirecek. 737 serisi dünyanın 45 ülkesinde 145 havalimanına uçarken, yılda 2.5 milyon yolcu taşıyor. Corendon Airlines Grup olarak 2018'de filomuzda 17 uçak ile hizmet veriyor olacağız" dedi.
92 FİRMADA 4 BİN SİPARİŞ
5 bin 656 kilometre menzil özelliği sayesinde MAX 8'in Boeing 737 Next Generation serisine oranla daha uzun mesafelere ulaşabildiğin altını çizen Karaer, "Yakıt tasarrufu özelliğiyle karbon emisyonunu da azaltan yeni seri, yüzde 1.5 ekstra yakıt tasarrufu sağlıyor. Aralık 2015'te üretimine başlanan uçak için dünyadaki 92 farklı firmadan 4 binden fazla sipariş verildi. Katalog fiyatı yaklaşık 110 milyon dolar olan MAX modelini 49 tanesinin teslimatı tamamlandı" ifadelerini kullandı. Corendon Airlines'ın 737 MAX'ı tercih etmesinden gurur duyduklarını belirten Boeing'in Ortadoğu, Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Afrika'daki Ticari Uçaklarının Satışından Sorumlu Başkan Yardımcısı Marty Bentrott, "Corendon Airlines'ın 737 MAX operatörleri arasına katılacağı günü dört gözle bekliyoruz. 737 MAX Corendon Airlines, premiumu uçuş deneyimi, benzersiz bir verimlilik, menzil, güvenilirlik ve maliyet avantajı getirecek" diye konuştu.
YAKIT TASARRUFU VE VERİMLİLİK SAĞLIYOR
Karaer, Boeing 737 MAX 8'in Sky Interior kabin dizaynına sahip olduğunu belirterek, "LED ışıklandırma ve ferah kabiniyle yolculara rahat bir uçuş deneyimi yaşatıyor. CFM International'ın Boeing 737 MAX'e özel ürettiği LEAP-1B motorlar, yakıt tasarrufu ve verimlilik sağlıyor" dedi.