X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER MAPIC'e sıçrama yapmaya gidiyoruz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

MAPIC'e sıçrama yapmaya gidiyoruz

  • Giriş Tarihi: 25.10.2014
MAPIC'e sıçrama yapmaya gidiyoruz
MAPIC'e sıçrama yapmaya gidiyoruz

Türk şirketlerinin devlerle buluşacağı MAPIC fuarı için geri sayım başladı. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, "Hazırlıklar tamam. Cannes'a sıçrama yapmaya gidiyoruz" dedi

Türk şirketleri Fransa'nın ünlü Cannes kentinde 19-21 Kasım arasında düzenlenecek dünyanın en büyük perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC'e geniş katılımla çıkarma yapmaya hazırlanıyor. Fuarın Türkiye temsilcisi Alkaş ise bu yıl "Turkish Brands" çatısı altında 8 firmayı dünyanın dev bayileri ve AVM yatırımcılarıyla buluşturmak için harıl harıl çalışıyor. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, "Türk markaları olarak son yıllarda ciddi bir yol aldık. Artık sıçrama yapmaya gidiyoruz. Dünyanın dev firmaları Türkler'le birebir görüşmek için bizden randevu istiyor. 'Creme de la creme-krama tabaka' firmalarla randevu ayarlıyoruz. Firmalarımız özellikle her geçen gün yükselen orta sınıfın markası olmaya talip" dedi. Fuara Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Daire Başkanı Arda Ermut katılacak. Bakan Şimşek'in, "Türkiye'deki Doğrudan Yatırım Potansiyelleri" başlıklı konuşma yapacağı MAPIC'i Yonca Aközer'den dinledik...
MAPIC Fuarı için geri sayım başladı. Hazırlıklar hangi aşamada?
Bu fuar 20 yıldır düzenleniyor. Türkiye 2006'dan bu yana katılıyor. Buradan 350 kişilik geniş bir grupla gidiyoruz. 67 ülkeden 8 bin 500 kişi katılacak. "Körler sağırlar birbirini ağırlar" durumu olmasın diye uğraşıyoruz. BMD öncülüğüyle "Turkish Brands" diye bir stant kuruyoruz. Amacımız Türk markalarını bir çatı altında buluşturmak. Bunu geleneksel hale getirmek istiyoruz. 8 markayla temsil edileceğiz. BMD ile bu sayı 9 olacak. Ayrıca münferit katılan başarılı markalar var. Turkish Brands'in yurtdışına açılmak isteyen firmalara bir fırsat yaratmasını istiyoruz. LCW ve Koton gibi markalar bu işin öncülüğünü yapıyor. Zaten yurtdışında varlar. Birlikte hareket kararı aldık.
Bu yılın farkı ne olacak?
Birebir toplantılar organize edeceğiz. Mesela Penti bana "Ben şu ülkelere yayılmak istiyorum" diyor. Fuarın master franchise ve AVM yatırımcılarıyla firmayı buluşturuyoruz. Hedefimizde ortalama 10 ülke var. B2B'ler (yüz yüze görüşme) organize edeceğiz. Standımızda bir seminer salonu yarattık. Orada hem Türk markaları hem de diğer ülkelerin yatırımcılar sunum yapacak.
Bu yıl Maliye Bakanı Mehmet Şimşek de fuara katılacak. Bunun sizin için önemi nedir?
Bunu çok önemsiyoruz. Çünkü devletin yabancı yatırımcıya verdiği önemi gösteriyor.
Türk firmalarına gösterilen ilgi nasıl?
Gayet iyi. Birebir görüşme için birçok firmadan randevu aldık. İhracat çok iyi zaten. Sadece şov eksiğimiz var. Onu yapmaya gideceğiz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.