X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Avrupa'nın uyuyan markalarını almalıyız
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Avrupa'nın uyuyan markalarını almalıyız

  • Giriş Tarihi: 8.11.2014
Avrupa'nın uyuyan markalarını almalıyız
Avrupa'nın uyuyan markalarını almalıyız

Dört yıl önce Alman Fakir'e ortak olan Sadık Ayhan Saruhan, Türk şirketleri için Avrupa'da büyük fırsatlar olduğunu söyledi. Saruhan, "2023 hedefleri için Avrupa'nın uyuyan markalarını satın almalıyız. Bu sayede sıçrama yaparız" dedi

Distribütörlüğünü yaptığı Alman Fakir'in majör ortağı konumuna yükselen Sadık Ayhan Saruhan, son yaşanan krizle birlikte Türk şirketlere yurtdışında büyük alım fırsatlarının doğduğunu söyledi. "Avrupa'da uyuyan birçok şirket var" diyen Saruhan, Türkiye'nin 2023 ihracat hedefine ulaşmasında marka alımlarının büyük rolü olduğunu düşünüyor. Bu konuda devlet teşvikinin şart olduğunu söyleyen Saruhan Grup Yönetim Kurulu Üyesi Sadık Ayhan Saruhan'la Fakir'in büyüme planlarını konuştuk.
Yurtdışında başka markalardan da ortaklık teklifi alıyor musunuz?
Evet, çok başvuru alıyoruz. Avrupa'da her sektörde uyuyan markalar var. Çünkü birçok ailede 2 ve 3'üncü nesil yok, nüfus çok yaşlı olduğu için markalar dinamizmini yitiriyor.
Bunu Türk işadamları için fırsat olarak mı görüyorsunuz?
2023 hedeflerimiz için zaman daralıyor. Bu sürede mevcut markalarla 500 milyar dolarlık ihracat hedefi yakalayabilecek miyiz? Bunu düşünmeliyiz. Hükümet markalaşmak isteyen firmalara çok iyi teşvikler veriyor. Keşke bu uyuyan markaları almak için de teşvik verse. Böylece ülkemiz orta gelir tuzağına düşmeden sıçrama hamlesi yapabilir. 11 bin dolarlarda olan milli geliri bu sayede 25 bin dolarlara çıkarabiliriz.
Gözünüzün olduğu bir uyuyan bir güzel var mı?
Yani... Buluruz... Dönem dönem yurtiçi ve yurtdışından teklifler alıyoruz. Ancak farklı sektörler de olabilir.
2010'da Fakir'in Türkiye distribütörlüğünden ortaklığa geçiş yaptınız... Bu performansınızı nasıl etkiledi?
Evet firmaya 2010'dan sonra çoğunluk hisseleri satın alarak ortak olduk. Son birkaç yıldır ortalama yüzde 20-25 büyüyoruz. 2015'te ise halka açılmayı planlıyoruz.
Ortaklıkla birlikte şirkette nasıl bir yapı oluştu?
Almanya Ar-Ge, tasarım ve test merkezi konumunda. Biz de burada Ar-Ge çalışması yapıyoruz. Fikrimizi Almanya ile paylaşıyoruz. Ürün kalıpları Almanya'da test laboratuvarlarında yapılıyor. Ortak hareket ediyoruz.
Türkiye'de de üretim yapıyor musunuz?
Biliyorsunuz küresel markalarda tek merkezde üretim ve satış kalktı. Son 20 yıla kadar Almanya merkezimiz tek noktadan üretim ve satış yapıyordu. Artık parçalar farklı coğrafyalarda ürettiriliyor. Biz de Türkiye ayağı olarak farklı ülkelerde ürettirip dünyaya satıyoruz. 80 yıllık bir firmanın getirdiği yüksek tecrübe ve birikim var. Kısmen Türkiye'de de üretim yaptırıyoruz. Bizim kalite standartlarımıza uyan ürünleri Almanya'nın yanı sıra İtalya, Türkiye ya da Uzakdoğu'da ürettiriyoruz.
Türkiye'de daha çok neleri ürettiriyorsunuz?
Tost makinesi, katı meyve sıkacağı, saç kurutma makinesi, mixer gibi küçük ev aletlerini ürettiriyoruz.

İnşaat sektöründeki yatırımlarımız sürecek

İnşaatçı bir aileden geliyorsunuz. Bu alanda yatırımlarınız olacak mı?
Bugüne kadar çeşitli projeler hayata geçirdik. Elimizde arsalarımız var ve bunu yeni yatırımlarla değerlendirmek istiyoruz. Basın Ekspres Yolu ve başka yerlerde konut, kongre merkezi ve ofis yatırımları planlıyoruz. Hedefimiz önümüzdeki yılın ilk yarısında üretime başlamak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.