2009 yılından beri her yıl yayımlanan Rekabet Mektupları'nın yedincisi olan 2015 Rekabet Mektubu'nun teması "medyanın rekabet kültürünün geliştirilmesindeki rolü" olarak belirlendi.
Medyamızın yöneticilerine ve mensuplarına hitaben kaleme alınan Mektup'ta Başkan KALDIRIMCI, sıklıkla "dördüncü güç" olarak nitelendirilen medyanın, toplumun ve bireyin "hayat kalitesi"nin yükselmesinde stratejik bir imkân ve unsur olduğunun altını çizdi.
Mektup'ta tüketici refahını ve ekonomik özgürlükleri ön plana alan rekabet gücü yüksek bir ülke ekonomisinin, rekabet ortamının varlığı, toplumsallaşması ve kurumsallaşması ile mümkün olacağı ifade edilirken; medya teşebbüslerinin rekabet hukuku, iş ahlâkı, sosyal sorumluluk ve etkinlik bağlamında rekabetçi piyasa olgusuna yaklaşımlarının, toplumsal açıdan önemli sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekildi.
Liyakate dayalı, adil ve rekabetçi bir anlayışın geliştirilmesine dönük toplumsal iletişimin etkinliğinde medyanın önemine vurgu yapan Başkan KALDIRIMCI, "medya, yalnızca önemli bir kurumsal paydaşımız değil, aynı zamanda diğer paydaşlarımıza ulaşma konusundaki yadsınamaz ve ikame edilemez rolü ile stratejik ortağımız konumundadır" değerlendirmesinde bulundu.
Yalnızca kurumsal görüşlerin aktarıldığı bir metin olarak değil, medya mensupları ile Rekabet Kurumu arasındaki işbirliğinin derinleştirilmesine, medya kuruluşlarımızın değerli eleştiri ve tavsiyelerinin alınmasına dönük bir davet olarak değerlendirilmesi temenni edilen Mektup'un tam metni için lütfen
tıklayınız.