X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Türk mühendislerden müthiş proje
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Türk mühendislerden müthiş proje

  • Giriş Tarihi: 20.2.2015 09:43 Güncelleme Tarihi: 20.2.2015 09:59
Türk mühendislerden müthiş proje
Türk mühendislerden müthiş proje

Türk mühendisler bu elektrikli taksiyi geliştirdi ve yakın zamanda İstanbul yollarında olacak. Taksicilerin cebine kalacağı büyük kazanç ise dudak uçuklatacak...

Türk mühendisler tarafından geliştirilen elektrikli taksiyi İstanbul'da yollara çıkaran DMA, seri üretime yurtdışında başlıyor.

Elektrikli otomobilde 400 kilometrenin üzerine çıkan DMA, üç ülkeyle lisans anlaşması yaptı. DMA Başkanı Yol, "Dünyaya lisans satarak Türkiye'ye döviz kazandırıyoruz" dedi.

Türkiye'de teşvik göremediğinden yakınan DMA'nın Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, üç ayrı ülkeyle teknolojilerinin kullanımı için lisans anlaşması yaptıklarını söyledi.

Yol, "Biz Türkiye'de teşvik olarak para istemiyoruz. Elektrikli otomobilde tek dolumla 400 kilometre gitmeyi sağladık. Üstelik şarj süresini de kısalttık. Devlet elektrikli araçlar için vergisel teşvikleri artırırsa insanlar bu teknolojiyi fark edecek" dedi. Yol, yıllık 10 bin adetlik üretime geçilmesi durumunda şu anda pahalı olan araç fiyatının da piyasa rakamlarına çekileceğini söyledi. Elektrikli otomobilin fiyatı 180 bin lira. Yeterli üretime ulaşıldığında fiyat piyasada satılan benzer araçlarla aynı olacak. Dizel veya LPG gibi içten yanmalı motorlarla çalışan tüm araçlara göre 10 kattan daha fazla yakıt tasarrufu sunduklarını belirten Yol, "Taksiler günlük ortalama 150 TL yakıt tüketiyor. Yani aylık yakıt gideri 4 bin 500 TL'yi aşar. Elektrikli takside ise günlük harcama 10-12 TL. Aylık 300 lira. Bu sistemle araç kendini 2 yılda amorti ediyor. Üstelik, motor olmadığı için yağ ve bakım masrafı gibi giderler de olmuyor" diye konuştu.



OTOMOBİLİN BABAYİĞİDİYİZ

2 yıl önce ilk elektrikli otomobillerinin piyasaya çıktığını hatırlatan Yol, "O dönemde gazetelerde bizim ağzımızdan 'yerli otomobilin babayiğidi değiliz' şeklinde açıklamalar yayımlandı. Ben o zaman 'babayiğit değiliz' dememiştim. 'Yerli otomobilde babayiğitliğe hazırlanıyoruz' demiştim. Şimdi rahatlıkla 'elektrikli otomobilde babayiğidiz' diyebiliyorum" diye konuştu. Yol, elektrikli otoda yüzde 3 ÖTV avantajı olduğunu, aracın MTV vergisinden de muaf tutulduğunu belirtti.

ELEKTRİKLİ OLMAYAN TAKSİYE LİSANS YOK

Elektrikli otomobilde dünyanın yeni kararlar almaya başladığını belirten Önder Yol, "Londra Belediyesi 2016'dan itibaren elektrikliye dönüşmeyen taksilere lisans vermeyeceğini açıkladı" dedi. Yol, dünyanın en önemli spor elektrikli otomobil markasını teknolojide geçtiklerini belirterek, "Onlarda batarya sayısı 12 bin adet. Bizde ise 200. Şarj aşamasında ya da yolda hangi bataryanın ısındığını biz görebiliyoruz. Böylece sistem o bataryayı devre dışına alarak soğutur. Ama 12 bin bataryalık bir aküde bunu tespit etmek mümkün değil" dedi.

kalan karakter 1000

barkalakis barkalakis

bunlar reklamdan baska birsey degil yaptiklari sadece tasarim bunu siradan bir teknik ressam dahi yapar mühim olan o tasarimin icini %100 katki payi ile türkiyede doldurmak,baktiginizda fark edeceksiniz elektrikli motor ve bataryalar disaridan gelecek bunun adida yerli otomobil olacak gec onu gec.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 20.02.2015 20:29
Gladyus Gladyus

180 Bin lira nedir ya? 2 yılda kendini amorti ediyormuş. Adam gibi bir fiyat koyun şuna. Bu paraya en lüks otomobili alır adam.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır3
cevapla 20.02.2015 10:13
Mustafa Mustafa

Gladyus en lüks otomobili aldı diyelim onun bakımı en az 20-25 bin lira vergisini sigortasını söylemeye gerek yok motor hacminden dolayı yakıtınıda düşündüğünde 180 bin liraya alacagı lüks otomobil kendisini kaç yılda amorti eder elektrikli araca göre hesap et ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 20.02.2015 10:39
Muhsin Demirci Muhsin Demirci

Avrupa da istesele , yarin sabah elektrikli otomobili piyasaya surerler. Ama bu ortama
piyasalar hazir olmadigi icin asamali olarak piyasaya satiliyor. Yani bu sektörden gecinen
insanlar hazirlansin diye. Takdir edelicek bir olay ama ,bunun akabinde gelecek olan issizlerede bir cözum umarim vardir. Turkiyedeki sanayileri hepimiz biliyoruz, bu
insanlara alternatif olarak ne yapmayi dusunuyorlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 20.02.2015 10:11

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.