X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 75 milyar $ için markamız olmalı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

75 milyar $ için markamız olmalı

  • Giriş Tarihi: 16.5.2015
75 milyar $ için markamız olmalı
75 milyar $ için markamız olmalı

Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç, otomotivde 2023 ihracat hedefinin 75 milyar dolar olduğunu hatırlatarak, "Ulaşabilmemiz için kendi markamıza ihtiyaç var" dedi

Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç, Türkiye'nin otomotiv sektöründe kendi markalarını yaratmak mecburiyetinde olduğunu söyledi. Karsan Otomotiv iş ortağı Hyundai Motor Company (HMC) ile üretimine başladığı Hyundai marka "H350" serisi ticari araçlar için düzenlenen törende konuşan Kıraç, "2023 yılında Türkiye'nin ihracat hedefi 500 milyar dolar. Bunun içinde otomotivin yeri 75 milyar dolardır. 75 milyar dolara ulaşabilmemiz için inanın kendi markamıza ihtiyaç var. Türkiye kendi markalarını yapmak mecburiyetindedir" diye konuştu. Firma Hyundai ile 2012'de imzalanan anlaşma kapsamında H350'nin hayata geçirilmesi için toplam 200 milyon euronun üzerinde yatırım gerçekleştirdi. Mevcut üretim tesislerine ilave 43 milyon euroluk yeni yatırım yapılacak.

YATIRIMA DEVAM EDECEK

Hyundai Motor Company Başkan Yardımcısı Byung Tae Yea da Hyundai Motor'un, ağır iş kamyonlarından büyük otobüslere ve küçük damperli kamyonlara kadar 130 ülkeye ticari araç üretip ihraç ettiğini kaydetti. Avrupa pazarına dikkati çeken Yea, "Şimdi 3.5 tonluk hafif ticari araç Hyundai H350 ile ürün gamımızı tamamlayarak Avrupa'dayız. Avrupa'daki hafif ticari araç sektörünün önümüzdeki 5 yılda yüzde 20 büyümesi bekleniyor. Yeni H350 ile Avrupa büyük kamyonet segmentine girmenin tam zamanı olduğunu düşünüyoruz. Bu araç, doğrudan Avrupa segmentini hedef almakta" değerlendirmesinde bulundu.