Bu yılki MÜSİAD EXPO'ya katılan turizm şirketleri helal turizm konusunda heyetlerle yeni işbirlikleri yapacak. Önceki fuarda konuyu masaya yatıran uzmanlar, Türkiye'nin helal turizmden yeterli payı alamadığının altını çizdi. Helal turizmin, 2020 yılında 100 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşacağının tahmin edildiğini aktaran uzmanlar, "Burada önemli olan bizim helal turizme hazır olup olmadığımız. Birikmiş, bastırılmış bir talep vardı ve bu şimdi gün yüzüne çıktı. Sektör temsilcileri önce bu talebi, helal turizme katılan insanların beklentilerini analiz etmeli. Onlara uygun turistik ürünler ve hizmetler üretilmeli" değerlendirmesini yaptı. Hacıoğlu, zarar eder haldeyken helal turizme geçince kar eden oteller olduğunu da sözlerine ekledi. Uluslararası İş Forumu (IBF) Genel Başkanı Erol Yarar ise 15. MÜSİAD EXPO'da helal turizmin toplumun talepleri doğrultusunda Türkiye'de önemli bir sektör haline geldiğini belirterek, "Ancak helal turizm denildiğinde bunun standartlarının çok iyi belirlenmesi gerek" dedi.Türkiye'nin dünyanın en önemli turizm merkezlerinden biri haline gelmekle kalmadığını, ayrıca İslam aleminin en büyük turizm ülkesi konumuna geldiğini söyleyen Yarar, Türkiye'nin 30 milyar doları aşan turizm geliri ve 40 milyon turist rakamının önemine dikkati çekti. Yarar, "Türkiye açısından turizm çok önemli bir gelişme arz etti. Ama bizim değerlerimiz açısından konuya bakıldığında bir çelişki görüyoruz. MÜSİAD'ı kurduğumuz 90'lı yıllardan başlamak üzere ticaretin helal yönü üzerinde durduk. Bizim için değerlerimiz her şeyin ötesinde oldu. Bu değerleri her yaptığımız işe taşımamız gerektiğinden dolayı turizm gibi dünyanın en hızlı gelişen sektöründe MÜSİAD olarak 'Onların yıldızları varsa bizim de bir derecelendirmemiz olsun, mesela hilal koyalım' diyorduk" ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE'NİN ALTYAPISI HAZIR
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Genel Müdür Yardımcısı Murat Kalkan, Güney Kore'den seyahat ve tur sektöründen temsilci bir grubun helal turizm hakkında Türkiye'nin tecrübelerinden istifade etmek üzere kendilerini ziyaret ettiğini anlattı. Kalkan, "Güney Kore'nin bize helal turizmi sormaya geldiği bir yerde 'Biz neler yapıyoruz, neler yapmalıyız ve bu sektörü geliştirmek için hangi kriterleri belirlemeliyiz?' konusu üzerinde çalışmalıyız" dedi.