TÜRKİYE'DE son yıllarda dizel otomobil satışlarında adeta bir patlama yaşanmıştı. Bu patlamanın en önemli nedeni motorin fiyatının kurşunsuz benzine göre daha ucuz olmasıydı. Ancak, geçen yıl birbiri ardına yapılan zamlar sonrasında motorin benzine göre fiyat avantajını kaybetti. Bu da satış fiyatı benzinliye göre daha yüksek olan dizel otomobil satışlarını etkiledi. Dizel araçların payı yüzde 53'ten yüzde 49'a düştü. 2008 sonunda satılan 305 bin 998 binek aracın 151 bin 203 adedini dizel araçlar oluşturdu. Düşüş trendi 2009'da da devam etti. Ocak-Nisan döneminde dizel oto satışları, geçen yıla oranla yüzde 18 oranında düşüş gösterdi. 2009 Ocak-Nisan döneminde tüm segmentler içindeki dizellerin payı yüzde 42'ye geriledi. Tüketici, dizel araç satın alırken biraz daha yüksek ücret ödemeyi göze alıp dizel yakıt fiyatından elde edeceği avantajı ön planda tutuyordu. Ancak son dönemde dizel ile benzin yakıt fiyatları arasında artık büyük bir fark bulunmuyor. Bu nedenle dizel satışlarının hızlı yükseliş trendini kaybedeceği tahmin ediliyor.