Yaşanan global kriz sürecinde en önemli trend tüketicinin harcamalarında 'kontrol'lü olmaları. Bu kontrol mekanizması özellikle perakende firmalarını isyan ettirme noktasına gelse de tüketici şimdilik bundan vazgeçeceğe benzemiyor. Ancak bu kontrollü dönemden en karlı çıkanlar tartışmasız kişisel bakım firmaları. Bunlar dünyanın önemli araştırma firmaları arasında sayılan Millward Brown'un İspanya Müşteri Hizmetleri Bölüm Başkanı ve Qualitology kitabının yazarı 25 yıllık araştırmacı Pepe Martinez'in kriz tespitleri. Daha önce Genç Avrupalılar ve Markaları ile Genç Aileler ve Markaları araştırmasına başkanlık eden Martinez erkeklerin kendilerini keşfetmeye başladıklarını söyleyerek bunun farkına varan markaların 'for men' yani erkekler için yaptıkları ürünleri artırmaya başladıklarını söylüyor. Raflarda daha fazla erkeklere yönelik kişisel bakım ürünlerinin göze çarpmaya başlayacağının altını çizen Martinez, erkeklerin, kadınlara odaklanan markaları da şaşırtıcı şekilde büyüteceğini dile getirdi.
PARASIZ SATIN ALMA
Bir kuşak önceki ailelerin satın alma alışkanlıklarıyla bugünküleri karşılaştıran Martinez, geçmişte ailelerin geleceği düşünerek para biriktirdiklerini, bir şey almak için mutlaka birikmiş paralarının olması gerektiğine inandıklarını hatırlattı. Martinez, "Bugün insanlar ceplerinde beş kuruş olmadan kredilerle borçlanarak ev ya da araba alabiliyor. Biriktirmek onlar için külfet. Artık insanlar ne geçmişi ne de geleceği düşünüyor, bugünde yaşıyor" diye konuştu.