Karayolları Genel Müdürlüğü, 'İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi İhalesi'nin 22 yıl 4 ay ile en düşük yapım ve işletme süresini veren "Nurol-Özaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay' ortak girişim grubunun teklifini, 'onay' için Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a gönderdi. Yıldırım'ın, ihaleyi onaylamasına kesin gözüyle bakılırken Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, Temmuz'da yükleniciyle sözleşme imzalaması hedefleniyor. İhale, 6 milyar dolarlık mali boyutuyla 2009'un en önemli altyapı projesi olarak gösterilirken Yıldırım'ın onayının ardından proje Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) sunulacak. İzmit'e yapılacak köprü deniz trafiğini ve doğal çevreyi etkilemeyecek Türkiye'nin sembol köprülerinden biri olacak. Köprünün 3 bin metre açıklıkta (karadan karaya) inşa edileceğini belirtilirken köprünün hangi yöntemle inşa edileceğine yüklenicinin karar vereceği öğrenildi.
Asma Köprü: İstanbul'daki Boğaz köprüleri bu yöntemle inşa edildi. Köprünün ayakları karaya yerleştiriliyor. Denizde, herhangi bir ayak bulunmuyor.
Eğik Askılı Köprü: Bu köprünün iki adet karada ayağı bulunuyor. Denizde de bir ya da iki adet ayak bulunuyor. Son olarak Yunanistan'da Rio Adasına inşa edildi.