Pazar araştırma şirketi Millward Brown'un gerçekleştirdiği krizde tüketici davranışları anketi, Türk halkının moralinin bozuk ama iyimser olduğunu ortaya koydu. Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu İtalya, İspanya, Çek Cumhuriyeti, Fransa, Almanya, Hollanda, Polonya, Romanya olmak üzere toplam 9 ülkede gerçekleştirilen araştırmaya göre Türkiye'de tüketiciler geçen yıla oranla kişisel finans durumlarının yüzde 14 daha kötü olduğunu kaydetti. Araştırmaya katılanların yüzde 44'ü ülke ekonomisinin daha kötüye gittiğini, yüzde 36'sı ise moralinin ise diğer yıllara oranla daha bozuk olduğunu söyledi. Buna rağmen tüketicilerin bazı alışkanlıklarından taviz vermediği dikkat çekti. Temel gereksinimler için yapılan düzenli alışveriş, kahve, gazete ve eğlence tüketicilerin vazgeçemediklerini alışkanlıklar olarak kendini gösterdi.
İLK TERCİH DEĞİŞMEDİ
Tüketicilerin ''ilk tercihlerini'' değiştirmediğini ortaya koyan araştırmada, Türk tüketicisine yönlendirilen ''Önümüzdeki ayları düşündüğünüzde, bir şey satın alacağınız zaman hangisi sizin için geçerli olur?'' sorusuna katılımcıların yüzde 56'sı ''Bilinen markaları satın almak daha iyidir çünkü daha güvenilirdir'' yanıtını verdi. ''Farklı markalar arasından seçim yapmak daha iyidir'' diyenlerin oranı ise yüzde 32'de kaldı. Geçtiğimiz yıl gelirlerin yüzde 51 aynı kaldığı ve harcamaların ise yüzde 44 arttığı gözlendi. En fazla tasarruf eğlence sektöründe görüldü. Türk insanın eğlence giderleri yüzde 26 azaldı.
EN ÇOK EĞLENCEDEN TASARRUF EDİLDİ
'TÜRKLER DAHA ÜMİTLİ'
Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, Türk tüketicisinin Avrupalılara kıyasla geleceğe daha ümitle baktığını ve finansal durumlarının gelecek 12 ay içinde daha iyi olacağına inandığını kaydetti.