Çin'deki kır düğünlerindeki yeni moda lap top armağan etmek. Tüketicilerin böyle bir eğilimi olduğunu belirleyen Çinli dev bilgisayar üreticisi Lenovo, düğünlerde hediye edilmek üzere özel tasarlanmış ürünler geliştiriyor. Lenovo'nun Gelişmekte Olan Piyasalar Bölgesi Başkanı Chen Shaopeng'in verdiği bilgilere göre gelişmekte olan piyasalarda en ilginç müşteri davranışlarından birisi olarak bu konu tespit edildi. Kırsal alandaki tüketicilere odaklandıklarını belirten Shaopeng, "Çin Hükümeti kırsal alanda bilgisayar kullanımını özendirmek amacıyla bu konuda sübvansiyon uyguluyor. Bu kesimde bilgisayar satın alanlar paralarının yüzde 13'ünü devletten geri alabiliyor" diye konuştu.
'TÜRKİYE'YE ODAKLANACAĞIZ'
Türkiye ve Hindistan'da da kırsal kesimde çok büyük potansiyel gördüklerini ve ileriki dönemde buralara odaklanacaklarını ifade eden Shaopeng, "Rusya, Hindistan, Türkiye ve Malezya öncelikli olarak dikkate aldığımız ve odaklanmak istediğimiz piyasalar" dedi. Türkiye'de iki haneli büyüme gerçekleştirmelerinden övgüyle bahseden Shaopeng, "Gelişmekte olan piyasalara biraz geç girdik bu doğru. Fakat bizim şöyle bir avantajımız var. Bizden önce bu pazarlara giren markalardan neyin yapılmaması gerektiğini öğrendik. Öte yandan Çin de gelişmekte olan bir piyasa olduğu için buradaki tecrübemizi diğer ülkelere taşıdık. Böylece 18 ay gibi kısa bir sürede bu pazarlarda etkili bir hale geldik" dedi. Gelişmekte olan ekonomilerdeki ilk hedeflerinin yüzde 10 pazar payına ulaşmak olduğunu ifade eden Shaopeng, "Şu anda Çin dışındaki gelişmekte olan ülkelerdeki pazar payımız yüzde 5.3. Çin'i de dahil ederseniz bu rakam yüzde 16.1'e çıkıyor. Çünkü Çin'de açık ara 1'inci durumdayız ve pazar payımız yüzde 28'e yakın" diye konuştu.
Duyma seviyesinin altında çalışıyor
THİNK ve Idea markaları ile bilgisayar üreten şirket dokunmatik ekran teknolojisine gerek duymadığını ama yine de müşterilerin bu yönde yoğun bir talebi olması durumunda bu konuyu değerlendireceklerini belirtiyor. Sessiz çalışma konusunda da oldukça iddialı olan şirketi bunun için bir akustik laboratuvarı kurarak akustik mühendisleri de istihdam etmiş. Yetkililerin verdiği bilgilere göre insan kulağı 30 desibelin altını duymuyor. Gece her şeyi kapatıp yattığınızda bile evin içindeki gürültü ortalama 30 desibeli buluyor. Lenovo ise kendi ürünlerindeki çalışırken çıkan sesi ortalama 25 desibele indirmeyi başarmış.
25 bin dolarla kulübede kuruldu
1984 yılında 11 Çinli bilimadamı tarafından çok küçük bir kulübede Legend ismiyle kurulan Lenovo iki yıl önce ABD'li bilgisayar devi IBM'in bilgisayar bölümünü satın almıştı. Bugün halen IBM'in bir laptop markası olan ThinkPad ismiyle üst segmente üretim yapıyor. Dünya genelinde yüzde 8.9'luk pazar payı ile 4'üncü sırada bulunan şirket geçen yıl 15 milyar dolara yakın ciro elde etti. Çin pazarında ise yıllardan bu yana ilk sırada bulunan şirket bugün 20 binden fazla çalışana sahip ve her yıl Çin'de 13-15 milyon arası bilgisayar satıyor.