Yaklaşık 8 ay önce İngiliz petrol devi British Petroleum'un (BP) Amerika dışında rafineri ve pazarlamadan sorumlu üst düzey yöneticisi (Chief Operating Officer-COO) olarak atanan Tufan Erginbilgiç, şirket olarak 2012'de rafineri ve pazarlamada dünya liderliğini hedeflediklerini açıkladı. BP'nin Londra'daki yönetim binasında Türk gazetecilerle biraraya gelen Erginbilgiç, BP'nin ekonomik krizden önce yaşadığı bir olay yüzünden yeniden yapılanma kararı aldığını ve bu sayede rakiplerine göre krizden güçlenerek çıktıklarını dile getirdi. 2005'te Teksas'ta 15 kişinin ölümüyle sonuçlanan rafineri patlamasının ardından bazı stratejilerini değiştirme kararı aldıklarını belirten Erginbilgiç, "2007'de bir strateji oluşturduk ve 2008'in ikinci çeyreğinde uygulamaya koyduk. İki senede büyük bir ilerleme kaydettik. 2009'un üçüncü döneminde Exxon ve bizim 4.7 milyar dolarlık karımız oldu. Bundan sonraki amacımız gerçekten endüstri lideri olmak. Bunun için de en büyük rakibimiz Exxon. Düşüncemiz rafineri ve pazarlamada 2012'de bütün var olduğumuz pazarlarda kazanmak ve ona göre de bir programımız var. Hedefimiz 2012'de rafineri ve pazarlamada dünya liderliği" diye konuştu.
RAFİNERİ MARJLARI 5 YIL ARTMAZ
Rafineri yatırımı yapmanın bugünlerde zor olduğunu çünkü rafineri kar marjlarının son 5 yılın çok altında olduğunu ifade eden Erginbilgiç şöyle konuştu: "Rafineri küresel bir pazar. Rafineri yatırımı yapmak şu anda çok zor. Rafineri pazarı, en azından bizim düşüncemize göre, daha üç beş sene çok zor bir pazar olacak, marjlar çok düşük olacak" diye konuştu. BP'nin pazar stratejileri hakkında da bilgiler veren Erginbilgiç, "Pazarda bir ya da ikinci olmazsak, genelde o ülkede olmayı düşünmüyoruz. Genel stratejimiz bu. Türkiye'de üç numarayız ancak Türkiye'de büyüyen ve büyük yerlerde birinci olmak stratejimiz. Oralarda da genelde birinciyiz. Doğuda fazla yokuz. Türkiye'nin üçte birinde olmadığınız zaman pazar payınız düşük olabilir, fakat bu demek değildir ki oynadığımız pazarlarda 1 veya 2 olmayacağız" dedi.