JAPON otomotiv üreticisi Toyota'nın gaz pedalı ve fren aksamındaki sorunla birlikte ABD'deki satışları yüzde 15.8 azalırken, Amerikan otomotiv devleri Ford, Chrysler ve General Motors (GM) başlattıkları kampanyalarla bunu fırsata çevirdi. Son 12 yılın en kötü ayını yaşayan Toyota'da satışlar önceki yılın ocak ayına göre 20 bin azalırken, Ford satışlarını 22 bin, GM ise 18 bin artırdı. 'Detroit üçlüsü' olarak bilinen Ford, GM ve Chrysler, Japon markası Toyota'ya karşı kamuoyunda oluşan güven kaybını fırsat bilerek 'Amerikan malı' temalı reklamlara ve kampanyalara ağırlık vermeye başladı. Toyota müşterileri için sıfır faizli kredi ve bin dolar peşinatlı kampanya başlatan GM'nin yanı sıra Ford da Toyota araçlarını takas etmek isteyenler için bin dolarlık teşvik programı uygulamaya başladı. Chrysler ise Toyota müşterileri için 60 aya varan taksite sıfır faiz ya da 3 taksiti erteleme opsiyonu sunuyor. Krizdeki otomotiv satışlarını canlandırmak için Toyota'nın krizini fırsata çeviren ABD'li otomotiv üreticileri, tüm bayilere reklama ağırlık vermeleri talimatını gönderdi. ABD Ulaştırma Bakanı Ray LaHood da Toyota'nın yaşadığı sorun nedeniyle ABD'lilere Toyota marka araçlarını kullanmamaları çağrısında bulundu. LaHood, daha sonra sözlerini yanlış anlaşıldığını belirterek, "Tavsiyem araçları bayilere götürün ve kontrol ettirin. Eğer bir hata varsa tamir edilsin'' dedi.