Mehmet Emin Karamehmet'in sahibi olduğu Çukurova Jeneratör ile uzun yıllar distribütörülüğünü yaptığı Caterpillar arasında renk tartışması yaşanıyor. Şirketin renklerinin fazlasıyla Caterpillar'ı çağrıştırdığını düşünen Amerikalılar bu durumdan duydukları rahatsızlığı şirket yetkililerine iletti. Genel Müdür Erhan Ertürk, "Bizim amacımız özellikle Caterpillar gibi büyük firmaların yurtdışındaki pazar payını elimize geçirmek. Bunun için de tüm yurtdışı fuarlara katılıyoruz, tanıtım ve marka yatırımı konusundaki masraflardan çekinmiyoruz" dedi. Bu nedenle iki şirketin zaman zaman karşı karşıya gelebildiğini anlatan Ertürk, şunları söyledi: "Geçtiğimiz aylarda Dubai'de düzenlenen uluslararası bir fuarda büyük bir stand açtık. Caterpillar yetkilileri bize gelip sarı rengi kullanamayacağımızı söylediler. Fakat biz sarı rengi kendi markamıza tescil ettirdiğimizi söyledik"
HEDEF 100 MİLYON DOLAR
Jeneratör üretiminde Çukurova Grubu'nun 30 yıllık bir deneyimi olduğunu kaydeden Ertürk, "1993'e kadar Caterpillar ile çalışıyorduk. Sonra yollarımız ayrıldı. Çünkü onlar bizim Çukurova markası ile Türkiye'de üretim yapmamızı istemiyorlardı" dedi. Halen 40 ülkeye ihracat yapan Türk enerji şirketinin bu yılki ciro hedefi ise 100 milyon dolar. Dünyanın önemli jeneratör üreticilerinden biri olmayı hedeflediklerini kaydeden Ertürk, özellikle Afrika ülkeleri ve Ortadoğu ülkelerinde büyük bir potansiyel gördüklerinin altını çizdi.
Jeneratörün 40 yıllık ömrü kaldı
AVRUPA'DA artık jeneratör pazarının belli bir doygunluğa ulaştığını ve elektriğin stabil olmadığı ülkelerde daha geniş pazar olanakları olduğuna dikkat çeken Ertürk, "Zaten gelişmekte olan teknolojiler ile jeneratör üretiminin 40 yıl sonra sona ereceğini düşünüyorum. Çünkü artık daha entegre sistemler devreye giriyor. Dolayısıyla jeneratöre olan ihtiyaç da zamanla azalacaktır diye düşünüyorum" şeklinde konuştu.