Otomotivde sessiz sedasız bir Türk markası doğuyor. 1998'de Vehbi Koç'un damadı İnan Kıraç'ın Koç Grubu'ndan çoğunluk hissesini almasıyla Kıraça Holding bünyesine geçen Karsan, otomotivde bir Türk markası olma yolunda hızla ilerliyor. Peugeot, Citroen, Renault Trucks ve Hyundai için fason üretim yapan Karsan, 1981 yılından bu yana üretilen J9 minibüsü baştan aşağı yenileyerek J10 adı ve kendi markasıyla satışına başladı. Bugüne kadar 104 bin adet üretilen J9 daha önce Peugeot markası olarak satılıyordu. 7 milyon euro'luk yatırımla 18 ayda geliştirilen J10, fikri mülkiyet haklarını 4 yıl önce Karsan'a satan ve 3 yıl önce de araçta kendi markasının kullanılmasına izin vermeyen Fransız Peugeot'yu kıskandırdı. Karsan Pazarlama Şirket Müdürü Vançın Kitapçı, Fransızların yeni J10'u gördükten sonra aracın fikri mülkiyet haklarını devrettikleri için pişman olduklarını gözlemlediğini söyledi. Karsan'ın Peugeot ortaklığının sona ermesinin ardından 4 yıl önce J9 modelinin fikri mülkiyet haklarını aldığını hatırlatan Kitapçı, "Fransızlar, J9'un ömrünün dolduğunu ve potansiyelinin olmadığını düşünüyorlardı" dedi.
Türk mühendisler geliştirdi
Karsan'ın
60 kişilik bir ekiple geliştirdiği J10'un yüzde 49'u yenilendi. Yıl sonuna kadar 2 bin J10 üretmeyi hedefleyen Karsan, gelecek yıl 3 bin adet üretim gerçekleştirecek. J10'un ihracat hedefi ise bu yıl 200 adet, 2011'de ise bin adet.