Step Halı'nın Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör, lüks olarak konumlandırdığı ve yurtdışına yaydığı Stepevi'nin beşinci mağazasını İtalya'nın tasarım şehri Milano'da açtı. Mağaza açmadan önce İtalya genelinde 300 satış noktasında ürünlerini satmaya başladıklarını ardından da tasarımcılarla iç mimarlara kendilerini tanıttıklarını dile getiren Şengör, iyice tanındıktan sonra Milano'da mağaza açtıklarını ifade etti.
NEW YORK'A DA AÇACAK
Aynı tekniği ABD'de de uygulayacaklarını şu anda Brodway'de 150 metrekarelik bir korner'da ürünlerinin satışını yaptıklarını dile getiren Şengör, "Gelecek yıl New York / Soho'da mağaza açmayı planlıyoruz. Şu sıralar markamızı tanıtmakla uğraşıyoruz" dedi. Marka olmadan yurtdışında satış yapmanın mümkün olmadığını dile getiren Şengör, "Yurtdışında Step'i tescil ettiremediğimiz için Stepevi diye bir marka yarattık. Sonra bu markayı lüks konumlandırmaya karar verdik. İyi ki de yapmışız. Çünkü bu işin geleceği marka olmakta. Zincir otellere girince de gerisi geliyor" dedi. Dubai şeyhi El Makdum'un 1500 metrekarelik malikanesini de kaplayan Stepevi, Rus milyarder Roman Abramovich, Fransız futbolcu Nicolas Anelka'nın da evine girmişti.
Gülden sonra üzüm ve lavanta posasından da halı üretecek
ŞU sıralar Stepevi için yeni ve hiç denenmemiş metodlar üzerinde çalıştıklarını dile getiren Şengör, "Biz halı üretimimizi Isparta'da gerçekleştiriyoruz. Isparta aynı zamanda gülün anavatanı. 4 kilo gülden 1 kilo gül yağı elde ediliyor. Yağı çıkarılan güllerin posası daha sonra imha ediliyor. Biz bu posaları değerlendirip halı boyamasında kullanacağız. Bu şekilde yüzde yüz organik bir koleksiyon hazırlayıp dünyada bir ilki hayata geçireceğiz" dedi. Gül posasından yapılan koleksiyona Infüzyon adını verdiklerini belirten Şengör, "Özel halılardan 300 adet üreteceğiz ve en geç yılbaşında satışa sunacağız. Gülden sonra üzüm ve lavanta posalarından da halı üretmeyi planlıyoruz" dedi. Şengör, halıların metrekaresinin 275 euroya satılacağını dile getirdi.
Avrupa otelleri halı firmalarını bekliyor
AVRUPA
ülkelerinin krizden sonra özellikle yeni markaların girmesiyle mevcut otellerinde renovasyona gittiğini dile getiren Şengör, "Avrupa otelleri çok eski ve yeniden yapılanmaya gidiyorlar. Bu yüzden Türklere de doğal olarak bize büyük bir fırsat doğdu" dedi. İtalya'da özellikle yeni açılacak Bvlgari ve Armani otellerine girmek istediklerini dile getiren Şengör, "Marka olarak prestijli otellerde olmak istiyoruz. En büyük avantajımız küçük işler kadar büyük işler de yapabilmemiz. Bir yandan otel yaparken bir yandan da Christian Dior, Tommy Hillfiger, Celline gibi mağazalar bizim halılarımızı kullanıyor. Her biri için özel koleksiyonlar hazırlıyoruz" diye konuştu.