Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir Teşvik Yasası kapsamında stratejik sektör ilan edilmesi durumunda çağrı merkezi yatırımlarının mantar gibi artacağını söyledi. aHaber'de yayınlanan İş'te Hayat programına konuk olan Akdemir, "Çağrı merkezleri 50-60 bin çalışanı olan bir pazar haline geldi. Bana göre 1 milyon potansiyeli var. Global çağrı merkezi işleticilerinin de Türkiye'ye gelmesini önemsiyorum. Çünkü onlar gelirse müşterileriyle birlikte gelecek" dedi. Avea'nın Anadolu'da 8 ilde merkez kurduğunu söyleyen Akdemir, "Yatırımlarımızı belirlerken o bölgenin yetişmiş insan durumu, yatırım imkanları, altyapısına kadar birçok faktöre bakıyoruz. Türkiye'de valiler özellikle çağrı merkezi yatırımlarını kendi kentlerine çekmek için inanılmaz yarış içindeler. Sadece benim bu konuda görüştüğüm 3-4 vali var" diye konuştu. Çağrı merkezlerinde çalışan sayısının 2 bin 500 olduğunu anlatan Akdemir, 50 engelliye de eğitim vererek bu merkezlerde istihdam sağladıklarını söyledi.
SEKTÖR % 10 BÜYÜR
Sektörün geçen yıl yüzde 10 büyüdüğünü söyleyen Akdemir, "Yani ekonominin bir tık üzerinde büyüdü. Sektör 2011'de yakaladığı trendi devam ettiriyor. İlk 6 ayda 3 operatörün ortalama büyüme oranı yüzde 10. Biz sektör ortalamasının üzerinde, yüzde 13 büyüdük" dedi. Akdemir, dış pazarlara devamlı ilgi duyduklarını ama Avea olarak spesifik bir ülkeyle ilgilenmediklerini söyledi.
5 bin çocuğun seçimini yaptık
Barcelona ile yürüttükleri projeyle ilgili de bilgi veren Erkan Akdemir, bu konuda Futbol Federasyonu'yla işbirliği yaptıklarını anlattı. Akdemir, "Bu sene Van'da başladık projeye. Van, İstanbul ve İzmir'de 5 binin üzerinde çocuğu seçe seçe gittik. İlk ekibi temmuzda ikincisini kasımda eğitime alıyoruz. Çocuklara bir haftalık programda ders verilecek. Türk futboluna ciddi katkı sağlayacaktır diye düşünüyoruz" dedi.
Olası depreme hazırlık yapıyoruz
Depremle
ilgili çalışmalarını anlatan Akdemir, "Van depreminden sonra proje ortaya çıktı. Enkaz altında kalanlara yönelik geliştirdiğimiz teknoloji tavanlı bir proje. Depreme hazırlıklı olduğumuzu gördük. Beklenmedik durumlarda çok hızlı mobilize oluyoruz. Van depreminde biz neredeyse hiç kesintiye uğramadık. İyi bir sınavdan geçtik" dedi. Olası bir İstanbul depremi için de uzun zamandır hazırlık yaptıklarını belirten Akdemir, "Kandilli Rasathanesi'yle bir işbirliğimiz var. Erken uyarıya ilişkin bir çalışma" diye konuştu.
Memurlar en sadık müşterimiz
13
milyon müşterileri içinde 3 milyonun kamu görevlisi olduğunu söyleyen Akdemir, "Memurlar çok sadık bir müşteri kitlesi. Avea'yı bırakmıyorlar, ödemelerini düzenli yapıyorlar" diye konuştu.
a ve a ortak yoldu
Aria
ve Aycell birleşmesi sırasında Türk Telekom'un yönetim kurulu başkanı olduğunu anlatan Akdemir, bunun kamuözel sektör birleşmesinin ilk örneklerinden olduğunu söyledi. Birleşmenin 9 ayda tamamlandığını anlatan Akdemir, "Avea ismi de şöyle belirlendi. Aria ve Aycell adlı iki şirket vardı. İsim konusunda tartışma yaşandı. Sonunda a ve a olarak ortak bir yol bulundu ve Avea markası doğdu" dedi.