'Satın alma yapmayacağız'
Yıllar önce LC Waikiki'de olduğu gibi, yine yeni bir yabancı marka satın alıp, geliştirmeyi düşünüyor musunuz?
Şu anda gündemimizde satın alma ve satma söz konusu değil. LCW'ye odaklanıp onu Avrupa Birliği markası yapma peşindeyiz.
Diğer perakendecilerin aksi bir fikriniz var...
Bizim için odaklanma çok önemli. Eğer mevcut işine katacak çok şeyin varsa, zarar etmiyorsan ona yoğunlaşıp büyütmen gerekir. Biz dönüp baktığımız zaman hem koleksiyon hem de iyileştirme adına 'yapacak çok işimiz var' diyoruz. Bu gücümüzü bölmek istemiyoruz.
H&M veya Zara olabilecek misiniz?
Öyle bir hedef koymadık. 2023 vizyonunda Avrupa'nın en başarılı, verimli ve ciro olarak 3 markasından biri olmak istiyoruz. En büyüğü değil, en başarılısı diyorum. Başarıda verimlilik, kârlılık, marka değeri ve toplam kalite felsefesi var.
Türkiye kolay lokma deği
Yabancı markalar Türkiye'ye geldiğinde, "Yerli markaların işi zor" dendi. Bu konuda da yorum yapan Küçük şunları söyledi: "Bunların geleceğini biliyorduk. Hazırlıklarımızı ona göre yaptık. Rekabeti en güçlü rakiplere göre belirledik. Onlar geldiklerinde kolay bir lokma olmadığımızı anladı. Türkiye kolay lokma değil, zor pazar. Rekabet firmaları her zaman diri tutar."
2004'ten bu yana lider
LC Waikiki'nin 2023 yılı hedefi Avrupa'nın en başarılı üç hazır giyim perakende firmasından biri olmak.
Bugün itibarıyla Türkiye'nin 71 ilinde 374, yurtdışında ise 11 ülkede 37 mağazası var.
2011 cirosu 2 milyar 900 milyon TL.
2012 ciro hedefi 3 milyar 750 milyon TL.
Türkiye'de 12, yurtdışında ise Bangladeş ve Mısır'da 3'er olmak üzere toplam 18 fabrikası bulunuyor.
Ipsos KMG'nin yaptığı araştırmaya göre LC Waikiki 2004'ten beri Türkiye hazır giyim perakende sektörünün lideri.
Bayilik vermiyor.
Mağazalara ortalama toplam günlük giriş sayısı: Haftaiçi: 900 bin Haftasonu: 2 milyon 250 bin
Yurtiçinde ve yurtdışında yaklaşık 15 bin çalışanı var.